- poinformowała w czwartek prezes spółki Wanda Rapaczyński.
'W 2002 roku nie oczekujemy wzrostu wpływów z podstawowych przedsięwzięć, być może nawet dalsze kurczenie się wpływów reklamowych' - powiedziała PAP Rapaczyński.
Dodała, że wydatki na reklamę na rynku dzienników płatnych zmniejszyły się w 2001 roku o prawie 11 proc., a w czwartym kwartale o 23 proc.
'W 2001 roku rynek reklamy skurczył się wedle naszych szacunków o 6 proc., a w samym czwartym kwartale o 15 proc.' - powiedziała prezes.
'Pierwsze dni tego roku pokazują, że rynek reklamowy nie znalazł jeszcze dna i tendencja spadkowa pogłębia się' - powiedziała prezes.
'Oczekujemy, że po niej nastąpi raczej okres stagnacji niż odbicie. Pierwsze sygnały odbicia będą widoczne pod koniec roku lub na przełomie 2002-2003 roku' - dodała.
Po czterech kwartałach 2001 roku skonsolidowany zysk netto Agory wzrósł do 181,76 mln zł z 174,06 mln zł rok wcześniej. Przychody wyniosły 777 mln zł, czyli były o 4,2 proc. niższe niż rok wcześniej.
Na początku listopada ubiegłego roku prezes informowała, że przychody grupy mogą być o około 6 proc niższe niż w 2001 roku.
W czwartym kwartale Agora poniosła stratę w wysokości 1,9 mln zł przy przychodach w wysokości 203 mln zł.
Zdaniem prezes wyniki te były słabsze, głównie z powodu zawiązania rezerw.
'W czwartym kwartale zawiązaliśmy serię rezerw: na inwestycje pozabilansowe, zwolnienia grupowe i pewne pozycje związane z rozbudową naszej siedziby - w sumie na 38 mln zł. Ponieśliśmy również różnego rodzaju koszty związane z rozwiązaniem swapów na 26 mln zł' - powiedziała Rapaczyński.