Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Agora przewiduje dalsze kurczenie się wpływów reklamowych

0
Podziel się:

W 2002 roku Agora spodziewa się kolejnego roku recesji na rynku reklam, a co za tym idzie dalszego kurczenia się wpływów reklamowych

- poinformowała w czwartek prezes spółki Wanda Rapaczyński.

'W 2002 roku nie oczekujemy wzrostu wpływów z podstawowych przedsięwzięć, być może nawet dalsze kurczenie się wpływów reklamowych' - powiedziała PAP Rapaczyński.

Dodała, że wydatki na reklamę na rynku dzienników płatnych zmniejszyły się w 2001 roku o prawie 11 proc., a w czwartym kwartale o 23 proc.

'W 2001 roku rynek reklamy skurczył się wedle naszych szacunków o 6 proc., a w samym czwartym kwartale o 15 proc.' - powiedziała prezes.

'Pierwsze dni tego roku pokazują, że rynek reklamowy nie znalazł jeszcze dna i tendencja spadkowa pogłębia się' - powiedziała prezes.

'Oczekujemy, że po niej nastąpi raczej okres stagnacji niż odbicie. Pierwsze sygnały odbicia będą widoczne pod koniec roku lub na przełomie 2002-2003 roku' - dodała.

Po czterech kwartałach 2001 roku skonsolidowany zysk netto Agory wzrósł do 181,76 mln zł z 174,06 mln zł rok wcześniej. Przychody wyniosły 777 mln zł, czyli były o 4,2 proc. niższe niż rok wcześniej.

Na początku listopada ubiegłego roku prezes informowała, że przychody grupy mogą być o około 6 proc niższe niż w 2001 roku.

W czwartym kwartale Agora poniosła stratę w wysokości 1,9 mln zł przy przychodach w wysokości 203 mln zł.

Zdaniem prezes wyniki te były słabsze, głównie z powodu zawiązania rezerw.

'W czwartym kwartale zawiązaliśmy serię rezerw: na inwestycje pozabilansowe, zwolnienia grupowe i pewne pozycje związane z rozbudową naszej siedziby - w sumie na 38 mln zł. Ponieśliśmy również różnego rodzaju koszty związane z rozwiązaniem swapów na 26 mln zł' - powiedziała Rapaczyński.

reklama
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)