Produkcja lodówek będzie kontynuowana w Gram A/S do końca września 2002 roku a następnie przeniesiona do Wronek.
Przejęcie segmentu lodówek od GRAM należy rozpatrywać w kategoriach zwiększenia grupy odbiorców na sprzęt aniżeli zakupu dodatkowej infrastruktury wytwórczej. Amica posiada bowiem niewykorzystany potencjał produkcji lodówek rzędu 400 tys. szt. rocznie. Stąd decyzja zakupu oddziału Gram'a , ma na celu przejęcie marki i udziałów rynkowych duńskiej firmy. Krok ten pozwoli Amice na wprowadzenie szerszej gamy produktów na rynki skandynawskie , w szczególności pralek. Potencjał sprzedaży generowanej przez ten kanał oceniany jest na ok. 100 mln zł rocznie. Oznacza to zwiększenie udziału eksportu w przychodach Amiki w najbliższych latach i tym samym zmniejszenie podatności spółki na zmiany koniunkturalne rynku krajowego.