Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Artman opracowuje koncepcję nowej marki

0
Podziel się:

Artman, właściciel marki odzieżowej House, rozpoczął prace koncepcyjne dotyczące wprowadzenia nowej marki odzieży, decyzja ma zostać podjęta w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

Artman, właściciel marki odzieżowej House, rozpoczął prace koncepcyjne dotyczące wprowadzenia nowej marki odzieży, decyzja ma zostać podjęta w ciągu kilku najbliższych miesięcy, by w 2008 roku mogły powstać pierwsze salony - poinformowali przedstawiciele spółki.

"Jesteśmy na etapie prac koncepcyjnych i analitycznych odnośnie nowej marki, które nie generują jeszcze w zasadzie żadnych kosztów, ponieważ pracuje nad nią ekipa odpowiedzialna za markę House" - powiedział dziennikarzom Krzysztof Bajołek, prezes Artmana.

"Podejmiemy decyzję w ciągu kilku najbliższych miesięcy i jeśli wszystko pójdzie dobrze, wówczas pierwsze sklepy zostaną otwarte w przyszłym roku" - dodał.

Bajołek zauważył również, że przejęcie istniejącej sieci sklepów przyspieszyłoby wprowadzenie nowej marki na rynek, w przeciwnym razie sieć będzie budowana od podstaw.

"Obecnie na rynku jest bardzo drogo, a do tego nie widzimy takiej marki, która odpowiadałaby nam w 100 proc., więc jeśli mielibyśmy przejmować to bardziej jesteśmy zainteresowani siecią lokali, by można było od razu sprzedawać" - powiedział Grzegorz Koterwa, dyrektor finansowy i członek zarządu Artmana.

"Jeśli zaś chodzi o samą markę to nie będzie ona znacznie odbiegać od obecnego segmentu, czyli odzież dla młodzieży w wieku 15-25 lat" - dodał Bajołek.

Przedstawiciele spółki poinformowali również, że rozwój będzie finansowany za pomocą środków własnych pochodzących z wypracowanego zysku oraz z długu odsetkowego (który na koniec 2006 roku wyniósł 7,5 mln zł).

Artman zamierza zwiększyć w 2007 roku zysk netto do 11 mln z 6,6 mln zł na koniec 2006 roku oraz przychody do 270 mln zł z 205,4 mln zł. W tym czasie rentowność netto wzrośnie do 4 proc. z 3,3 proc. na koniec zeszłego roku.

Spółka zapowiada również, że na koniec 2010 roku osiągnie 8-proc. rentowność na poziomie netto.

"Podana przez nas prognoza jest taka, żebyśmy na pewno mogli ją zrealizować, nawet przy niesprzyjających warunkach pogodowych" - powiedział Bajołek.

Artman podaje, że realizacja prognozy na 2007 rok zależy od wykonania planu otwarć sklepów własnych i franszyzowych w Polsce i za granicą o łącznej powierzchni 12.000 m kw. Na koniec 2007 roku powierzchnia sprzedażowa spółki wyniesie 38.000 m kw (14.000 m kw za granicą, 9.000 m kw salonów franszyzowych oraz 15.000 m kw własnych).

_ Na koniec 2007 roku Artman chce mieć w sumie 189 salonów marki House, z czego 54 sklepy własne w Polsce i 60 franszyzowych w kraju oraz 75 za granicą (w tym 42 w Rosji). Spółka chce otworzyć 51 salonów, w tym 34 za granicą i 17 w Polsce (w tym 11 własnych salonów). _"Z końcem tego roku osiągniemy blisko 80 proc. docelowej liczby salonów w Polsce. Jeśli chodzi o zagranicę to obecnie najważniejszym rynkiem jest Rosja, gdzie chcemy mieć ostatecznie sto paredziesiąt sklepów. Na Słowacji pod koniec 2007 roku będziemy mieć dziesięć salonów, a docelowo planujemy piętnaście" - powiedział Bajołek.

"Pod koniec tego roku będziemy obecni w 12 krajach Europy Środkowo-Wschodniej" - dodał.

Do 2010 roku Artman chce mieć 390 sklepów marki House w Europie Środkowo-Wschodniej, z czego 140 w Polsce (70 salonów własnych i 70 franszyzowych), 110 w Rosji oraz 140 w pozostałych krajach regionu.

Artman ma obecnie około 5 proc. udziału w polskim rynku i jego przedstawiciele informują, że docelowo nie powinien przekroczyć 8-9 proc.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)