Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Broker FM - wszystkie akcje przydzielone

0
Podziel się:

Wszystkie z oferowanych 1.244.929 akcji serii C Brokera FM, właściciela rozgłośni radiowej RMF FM, zostały przydzielone - poinformowała spółka w poniedziałkowym komunikacie.

"Przydzielono łącznie 1.244.929 akcji serii C w tym: 1.000.000 akcji serii C w Transzy Kwalifikowanej oraz 244.929 akcji serii C w Transzy Indywidualnej" - napisano w komunikacie.

Cenę sprzedaży akcji serii C ustalono na 83 zł, czyli w dolnej granicy przedziału (83-98 zł). Ze względu na zbyt niską cenę proponowaną w trakcie book-buildingu spółka zmniejszyła liczbę oferowanych akcji z pierwotnie planowanych 1.490.000 sztuk.

Broker FM zrezygnował również z przeprowadzenia emisji 300.000 nowych akcji serii D, z której chciał uzyskać do 50 mln zł na uruchomienie w Polsce sieci stacji radiowych o nazwie RMF MAXXX i rozwój sieci RMF Classic.

Środki uzyskane ze sprzedaży akcji serii C, należących do Stanisława Tyczyńskiego i obecnych akcjonariuszy Broker FM, zostaną przeznaczone na wykupienie studia telewizyjnego w Alwernii.

Broker FM zainwestował w budowę studiów telewizyjnych około 80 mln zł. Następnie sprzedał nieruchomość spółce leasingowej BEL Leasing i obecnie leasinguje ten obiekt. Na koniec I kwartału zadłużenie leasingowe Brokera wyniosło 68 mln zł. W momencie wykupu nieruchomości w Alwernii nastąpi automatyczne rozwiązanie umowy leasingu.

Wpływ na niską cenę sprzedaży akcji Brokera FM i zmniejszenie wielkości oferty miał krytyczny raport dotyczący spółki, jaki zamieszczono na stronie internetowej CR Media.

Autorzy raportu podważyli m.in. możliwość obniżenia przez grupę Broker FM w ciągu trzech najbliższych lat udziału przychodów ze sprzedaży czasu reklamowego stacji RMF FM w całości przychodów do 65 proc. z 75 proc. obecnie. Ich zdaniem nie zapewni tego realizacja projektów RMF MAXXX i RMF Classic.

Broker FM, który powstał w 1997 roku, zajmuje się sprzedażą produktów oferowanych przez spółki należące do jego grupy, a w szczególności czasu reklamowego RMF FM oraz świadczeń reklamowych pozostałych spółek wchodzących w skład grupy.

W skład grupy, obok RMF FM, wchodzą Art FM, Scena FM, Opera FM i notowana na warszawskiej giełdzie Interia.pl. Art FM zajmuje się tworzeniem strategii kampanii reklamowych, promocji sprzedaży oraz kampanii marketingu bezpośredniego, a Scena FM obsługą imprez plenerowych i organizacją koncertów gwiazd muzyki.

Skonsolidowany zysk netto grupy Broker FM w 2003 roku wyniósł 3,4 mln zł wobec 3,5 mln zł straty netto rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży wzrosły w ubiegłym roku o 20,7 proc. do 144,9 mln zł.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)