"Zarząd Broker FM podtrzymuje opublikowaną w raporcie bieżącym z dnia 12 lipca 2004 prognozę zysku netto grupy kapitałowej w 2004 roku na poziomie co najmniej 7 mln złotych" - napisano.
Po trzech kwartałach zysk netto grupy wzrósł o 65,3 proc. do 3,97 mln zł, a przychody zwiększyły się o 4,5 proc. do 106,3 mln zł.
Zarząd Brokera spodziewa się dobrych wyników grupy w czwartym kwartale.
"Na wyniki grupy w przyszłych kwartałach będzie miało wpływ utrzymanie się tendencji wzrostowych w gospodarce i co za tym idzie planowane dalsze zwiększenie wydatków reklamowych przedsiębiorstw oraz utrzymanie wysokiego udziału reklamy radiowej w całości rynku reklamowego" - napisano.
"Należy pamiętać o sezonowości rynku reklamy, na którym czwarty kwartał jest najlepszym kwartałem w całym roku, a przy dużym udziale kosztów stałych możliwe jest osiągnięcie wysokiej rentowności" - dodano.
Według spółki wzrost rynku reklamowego za dziewięć miesięcy 2004 roku przekroczył nieco ponad 10 proc., natomiast rynek reklamy radiowej wzrósł ponad 12 proc.
Udział radia w rynku reklamowym zwiększył się w ciągu dziewięciu miesięcy 2004 roku do 9,5 proc. z 8,8 proc, a udział radia RMF wyniósł 31,7 proc.
W samym trzecim kwartale, który jest sezonowo najgorszy dla rynku reklamy, grupa Brokera miała 2,68 mln zł zysku netto wobec 6,22 mln zł straty rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży zwiększyły się o blisko 40 proc. do 36,44 mln zł.