Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Debiut Intersport Polska przesunięty na II kwartał roku

0
Podziel się:

Intersport Polska, dawniej Maks SA, właściciel sklepów Maks Sport, przesunął planowany debiut na warszawskiej giełdzie na przełom kwietnia i maja 2006 roku.

*Intersport Polska, dawniej Maks SA, właściciel sklepów Maks Sport, przesunął planowany debiut na warszawskiej giełdzie na przełom kwietnia i maja 2006 roku - poinformowała w poniedziałek PAP Agnieszka Wąsik, dyrektor ds. marketingu i PR Intersport. *
Wcześniej spółka podawała, że zadebiutuje na GPW w I kwartale 2006 roku.

Intersport zamierza pozyskać z giełdy około 20-30 mln zł. Środki z emisji akcji mają być przeznaczone na rozwój sieci sprzedaży.

Obecnie spółka posiada dziesięć sklepów własnych.

"W tym roku zamierzamy otworzyć cztery, a nie jak wcześniej planowaliśmy, pięć sklepów, gdyż otwarcie jednego przesunięte zostało na 2007 rok z przyczyn niezależnych od nas" - powiedziała Wąsik.

W 2006 roku Maks zamierza też rozwijać sieć franczyzową.

Zgodnie z założeniami, taka liczba sklepów ma dać spółce około 10 proc. rynku artykułów sportowych. Obecnie udział ten wynosi 6 proc.

Intersport Polska zamierza w 2006 roku uzyskać 120 mln zł przychodów. Planowany zysk netto nie został jeszcze określony.

Na 2005 rok spółka prognozowała osiągnięcie 4,02 mln zł zysku netto i 81,4 mln zł przychodów.

Po pierwszej połowie 2005 roku zysk netto Maksa wyniósł 732 tys. zł, a przychody blisko 43 mln zł.

Na pytanie o realizację prognoz wyników finansowych, Wąsik odpowiedziała: "Nie mamy jeszcze informacji o wynikach, trudno jest to dziś określić".

Obecnie akcjonariuszami spółki są czterej jej założyciele, którzy posiadają po 25 proc. akcji.

Planowana na II kwartał emisja akcji kierowana będzie, jak poinformowała Wąsik, głównie do inwestorów indywidualnych.

Oferującym akcje spółki będzie Dom Maklerski Penetrator.

W październiku Maks podpisał umowę z Intersport, w ramach której uzyskał wyłączne prawo do używania znaku towarowego Intersport i innych znaków Intersport International Corporation.

Maks oferował sprzęt sportowy i sportową odzież specjalistyczną z wyższej i średniej półki.

Międzynarodowa sieć sklepów sportowych Intersport, z blisko pięćdziesięcioletnim doświadczeniem w handlu artykułami sportowymi, posiada obecnie 4.809 sklepów w 29 krajach i obroty rzędu 7,3 mld euro.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)