"Najpóźniej w trzecim kwartale podejmiemy decyzję o sposobie rozwoju dystrybucji w Niemczech i Bułgarii, czy odbędzie się to przez przejęcie działającej tam spółki, czy otwarcie własnej" - powiedział Osuch dziennikarzom.
Strategia producenta i dystrybutora artykułów wykończenia wnętrz służących do dekoracji okien, sufitu i wykończenia podłogi, zakłada m.in. rozwijanie sieci sprzedaży na rynkach zagranicznych przez otwieranie lub przejęcia spółek dystrybucyjnych.
W 2006 roku Decora SA kupiła udziały w trzech spółkach zależnych: na Węgrzech, w Chorwacji oraz w Rumunii. Utworzyła także spółkę na Litwie, która jest też odpowiedzialna za rynek łotewski. Inwestycje te pochłonęły 6,6 mln zł.
Ponad to Decora posiada spółkę w Czechach - obsługuje ona również rynek słowacki oraz w Rosji, gdzie większość sprzedaży realizowana jest jeszcze jednak przez miejscowych dystrybutorów.
Około 30 procent sprzedaży Decory trafia na rynki Europy Wschodniej, m.in. na Ukrainę i do Rosji, która notuje największą dynamikę wzrostu. "Właśnie Europę Wschodnią i Środkową nadal będziemy traktowali jako nasze główne rynki" - powiedział Waldemar Osuch.
W 2007 roku przychody Decory mają wzrosnąć o 32 proc. w stosunku do 2006 roku, czyli do 250 mln zł, a zysk netto o 37 proc. do 30 mln zł. W I kwartale 2007 roku grupa osiągnęła przychody na poziomie 52,9 mln zł oraz zysk netto wysokości 5,8 mln zł. To odpowiednio o 36,6 proc. i 21,0 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.