Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Dialog miał mniejsze przychody

0
Podziel się:

Zysk netto Telefonii Dialog, której jedynym właścicielem jest KGHM Polska Miedź, wyniósł w drugim kwartale 2007 roku 16,6 mln zł, przy przychodach w wysokości 121,9 mln zł.

Dialog miał mniejsze przychody
(PAP/EPA)

Zysk netto Telefonii Dialog, której jedynym właścicielem jest KGHM Polska Miedź, wyniósł w drugim kwartale 2007 roku 16,6 mln zł, przy przychodach w wysokości 121,9 mln zł.

Zysk operacyjny wyniósł w tym okresie 18,3 mln zł, a EBITDA 43,3 mln zł.

Po dwóch kwartałach tego roku przychody Dialogu wyniosły 241,8 mln zł, co oznacza spadek o 3 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku.

"Spadek przychodów jest spowodowany obniżeniem cen za usługi oraz zmniejszaniem się bazy klientów" - podano w raporcie.

Niższe przychody przy zwiększonych kosztach związanych z pozyskiwaniem klientów i wdrażaniem nowych usług spowodowały, że spółka osiągnęła niższy wynik na działalności operacyjnej. Wyniósł on 25,4 mln zł wobec 35,6 mln zł w dwóch kwartałach 2006 roku.

EBITDA nieznacznie się zmniejszył i wyniósł 74,3 mln zł wobec 80,5 mln zł w analogicznym okresie 2006 roku. Z kolei wynik netto w dwóch pierwszych kwartałach wyniósł 22,3 mln zł.

"Zgodnie z przyjętą strategią i biznes planem Dialog SA, spółka przewiduje w najbliższym czasie wdrożenie szeregu projektów inwestycyjnych i kontynuację projektów rozpoczętych w 2006 roku, które mają na celu przyczynić się do zwiększenia przychodów i rozszerzenia obszaru działalności spółki, a także do poprawy jej rentowności" - napisano raporcie.

Dzięki podpisanej z TP SA umowie Dialog rozpoczął sprzedaż usługi poza obszarem swojej sieci, przy wykorzystaniu sieci operatora dominującego.

Spółka rozszerza sprzedaż usług szerokopasmowego dostępu do internetu. Na koniec czerwca 2007 roku obsługiwała 95,6 tys. abonentów tej usługi.

Silna konkurencja operatorów komórkowych powoduje, że Dialog, podobnie jak inni operatorzy usług stacjonarnych, odnotowuje spadek liczby abonentów usług głosowych. Na koniec czerwca firma posiadała 406 tys. linii dzwoniących netto, czyli o 9 tys. mniej w porównaniu do analogicznego okresu 2006 roku.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)