Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
ElectroMobility Poland: 73% kierowców zastanawiało się nad zakupem auta elektr.

ElectroMobility Poland: 73% kierowców zastanawiało się nad zakupem auta elektr.

Nad zakupem samochodu elektrycznego zastanawiało się 73% polskich kierowców, a 48% jest zainteresowanych korzystaniem z takiego auta w systemie carsharing, wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ElectroMobility Poland.

Cechy wskazane jako najistotniejsze w samochodzie elektrycznym to, by był on co najmniej czteroosobowy (12% wskazań), objęty długą gwarancją (11,9%) i dostępem do usług serwisowych (11%). Najmniej istotne cechy to marka (3,3%), łatwość montażu fotelika dziecięcego (2,9%) oraz prestiż (2,1%), podano w prezentacji.

Czynniki, które zachęcają do zakupu samochodu elektrycznego to ekonomia (59% wskazań) i ekologia (55%). Z kolei negatywnie oddziałują przede wszystkim cena (52%) i infrastruktura (48%).

Wśród istotnych zachęt ze strony rządu wskazano produkcję auta elektrycznego w Polsce (63%), zachęty finansowe (60%) i darmowe parkowanie w strefach miejskich (47%). Mniejsze znaczenie mają możliwość jazdy po buspasach (21%) i ewentualny podatek ekologiczny dla aut spalinowych (14%).

Większość kierowców (77%) chciałoby ładować swoje samochody elektryczne na parkingach (osiedlowych, miejskich lub typu P+R), a także na stacjach benzynowych (52%). Wskazano także na takie miejsca jak centra handlowe (40%), hipermarkety (25%), dom lub garaż (12%), centrum miasta (10%), biurowce i miejsca pracy (8%), instytucje publiczne (6%), ulice (6%), dworce (4%). Zaledwie 3% respondentów wskazało na specjalne stacje ładowania.

Zdaniem 48% kierowców biorących udział w badaniu punkty ładowania powinny znajdować się co 50 km. Na mniejsze odległości między punktami wskazało 19% respondentów, natomiast 20% uważa, że stacje powinny być co 100 km.

Prawie dwie trzecie (64%) kierowców uważa, że cena miejskiego samochodu elektrycznego powinna być niższa niż samochodu spalinowego tej samej klasy, a 33%, że taka sama. Z kolei 67% wolałoby mieć samochód o zasięgu 150 km za 60 tys. zł niż auto o dwukrotnie większym zasięgu za 100 tys. zł.

Abonament na baterie został uznany za zachęcającą formę zakupu przez 64% kierowców biorących udział w badaniu. Kierowcy skłonni są płacić ok. 200 zł miesięcznie za wynajem baterii, podano także.

Badanie zostało przeprowadzone przez Kantar TNS zlecenie ElectroMobility Poland. Etap jakościowy przeprowadzono w 4 grupach dyskusyjnych, a ilościowy na reprezentatywnej próbie 600 kierowców.

energetyka, logistyka, transport
ISB
Czytaj także
Polecane galerie
ekol976
2017-11-07 15:24
Co to znaczy zainteresowanych. Jeżeli auto kosztuje grubo ponad 100 tys. zł , to Kowalski nie zastanawia się, tylko ogląda bo go nie stać. Propagandowe bzdury!!!!!!!!!!!!!!