Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Emperia może nie sprzedać wartego segmentu detalicznego

0
Podziel się:

Jeśli wkrótce zarząd spółki dystrybucyjnej Emperia Holding nie zdecyduje, komu sprzedać sklepy detaliczne, to jeden z funduszy zainteresowany ich kupnem odstąpi od negocjacji.

Emperia może nie sprzedać wartego segmentu detalicznego
(Monkey Business Images/Dreamstime.com)

Jeśli wkrótce zarząd spółki dystrybucyjnej Emperia Holding nie zdecyduje, komu sprzedać sklepy detaliczne, to jeden z funduszy zainteresowany ich kupnem odstąpi od negocjacji, wynika z informacji _ Rzeczpospolitej _. Inwestor podejrzewa, że Emperia wcale nie chce sprzedać sklepów.

_ - Za każdym razem, gdy pytamy, kto przechodzi do następnego etapu negocjacji, słyszymy, że takie rozstrzygnięcie zapadnie w kolejnym tygodniu. Termin cały czas jest przesuwany, a cena podnoszona. Jeśli do końca roku Emperia nie podejmie konkretnych decyzji, to się wycofamy _ – powiedziała w rozmowie z _ Rzeczpospolitą _ osoba z funduszu.

Wcześniej Emperia deklarowała, że ze sprzedaży sklepów detalicznych chce pozyskać przynajmniej 900 mln zł. Z przedstawionego harmonogramu wynika m.in., że złożenie wiążących z podaniem ceny nabycia ma nastąpić do końca października 2011 r., a do końca roku powinna zostać zawarta warunkowa umowa sprzedaży. Zamknięcie całej operacji ma nastąpić do końca marca 2012 r.

Gazeta dodaje, że zniecierpliwienie funduszu tłumaczy fakt, że w połowie listopada Emperia ogłosiła, że w ciągu kilku dni wybierze podmioty do ostatecznych rozmów, ale tego nie zrobiła. O sklepy konkurowały fundusze Advent International, Penta Investments i Doughty Hanson oraz grupa Muszkieterów posiadająca sieć Intermarche i właściciel sieci Żabka – Mid Europa Partners.

_ W negocjacjach są wszyscy, którzy złożyli wiążące oferty. Uzgadniamy ostateczne warunki transakcji, w tym treść warunkowej umowy. Zamierzamy ją sfinalizować do końca marca _ - zapewnił prezes Emperii Artur Kawa, ale nie podtrzymuje już daty 31 grudnia, do kiedy miała być podpisana wstępna umowa.

Inwestorzy wskazują też, że kupno sklepów od Emperii niesie ze sobą ryzyko wynikające z nierozwiązanego sporu z Eurocashem o grupę dystrybucyjną Tradis. Od jej sprzedaży lubelska spółka odstąpiła latem. Teraz sprawa jest w arbitrażu, bo Eurocash uważa, że kontrakt nadal obowiązuje. Strony regulowały w nim m.in. kwestię dystrybucji do Stokrotek po finalizacji transakcji z Eurocashem.

Narastająco w I-III kwartałach 2011 roku spółka miała 60,93 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 54,99 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 3982,15 mln zł wobec 3690,26 mln zł.

Bądź na bieżąco z sytuacją na rynkach Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)