Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Emperia planuje ekspansję. Chcą mieć ponad 600 sklepów

0
Podziel się:

Obecnie spółka prowadzi sieć 243 sklepów Stokrotka.

Emperia planuje ekspansję. Chcą mieć ponad 600 sklepów
(sjlocke/iStockphoto)

Emperia chce mieć do końca 2016 roku 627 sklepów Stokrotka, z czego prawie 450 supermarketów i marketów własnych oraz ponad 80 franczyzowych - poinformowali przedstawiciele spółki na środowym spotkaniu. Stokrotka rusza właśnie z franczyzą dla supermarketów, projekt franczyzowy dla marketów zostanie uruchomiony w czwartym kwartale.

_ - Do końca 2016 roku chcemy prowadzić ponad 600 sklepów w Polsce z logo Stokrotka _ - powiedział Krzysztof Książek, członek zarządu i dyrektor ds. franczyzy Stokrotki.

Obecnie Emperia prowadzi sieć 243 sklepów Stokrotka. Ma 219 supermarketów własnych i 23 markety własne oraz jeden supermarket franczyzowy.

_ - Jesteśmy zadowoleni z uruchomionego w ubiegłym roku pierwszego supermarketu franczyzowego. Ruszamy obecnie na rynek z ofertą współpracy dla franczyzobiorców. W czwartym kwartale uruchomimy z kolei franczyzę dla sklepów marketowych _ - powiedział Książek.

Na koniec tego roku spółka chce mieć 243 supermarkety i 43 markety własne oraz 11 marketów i 14 supermarketów franczyzowych.

W przyszłym roku sieć Stokrotek ma liczyć łącznie 467 punktów, a w 2016 roku liczba ma wzrosnąć do 627 (303 supermarkety i 143 markety własne, 110 marketów i 71 supermarketów franczyzowych).

Pytany o planowaną efektywność sieci franczyzowej, Cezary Baran, wiceprezes ds. finansowych, powiedział: _ Marża EBITDA może być porównywalna jak w naszych własnych sklepach _.

Prezes Dariusz Kalinowski powiedział, że wyniki sprzedaży Emperii w pierwszym kwartale 2014 roku były zgodne z założeniami zarządu.

ZOBACZ, co na nowym forum internauci piszą o spółce Emperia i o pozostałych spółkach z GPW

_ - Po oczyszczeniu o wpływ świąt wielkanocnych w ubiegłym roku jesteśmy ze sprzedażą mniej więcej na poziomie 2013 roku _ - dodał Baran.

Stokrotka wchodzi w skład grupy Emperia. W 2013 roku spółka uruchomiła własną sieć logistyczną z centrum dystrybucji koło Warszawy i 9 magazynami regionalnymi. W 2013 roku Emperia miała 15,2 mln zł zysku netto i 1,97 mld zł przychodów.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)