Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Eurocash zainwestuje we Frisco.pl

0
Podziel się:

Po emisji i zakupie starych akcji Eurocash będzie miał do 44,1 procent papierów Frisco.

Eurocash zainwestuje we Frisco.pl
(Antonio Muñoz Palomares/Dreamstime)

Eurocash obejmie akcje nowej emisji e-supermarketu Frisco, ma też warunkową umowę kupna istniejących akcji od funduszy MCI Management. Po emisji i zakupie starych akcji Eurocash będzie miał do 44,1 procent papierów Frisco - podała giełdowa spółka.

Aktualizacja 14:55

Eurocash w poniedziałek zawarł w tej sprawie umowy z funduszami Helix Venture Partners oraz MCI.PrivateVentures, jak również z samym Frisco.

Helix Ventures Partners to fundusz venture capital zarządzany przez MCI Management, który zainwestował w sklep internetowy Frisco w 2012 roku. Po objęciu nowych akcji i częściowym wykupie obecnych akcjonariuszy Frisco przez Eurocash, MCI Management pozostanie większościowym akcjonariuszem firmy.

Przedstawiciele MCI Managment nie wykluczyli, że w przyszłości Eurocash mógłby przejąć kontrolę nad spółką.

_ - Nie ujawniamy wartości podwyższenia kapitału, ale jest ona znacząca. Planujemy sfinansować w pełni plan rozwojowy Frisco _ - powiedział na konferencji Nicolas Jedraszak, prezes Frisco.

Frisco pozyskane środki przeznaczy na zwiększenie skali sprzedaży on-line poza rynkiem warszawskim, w największych miastach w Polsce. Celem spółki jest także optymalizacja kosztów zakupowych i logistycznych poprzez współpracę z inwestorem.

Spółka Frisco przewiduje, że pod koniec 2015 r. uda jej się osiągnąć próg rentowności. W ostatnich latach spółka notuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. Dzięki wyjściu na rynek ogólnopolski spodziewa się, że tempo wzrostu będzie wyższe. Roczne obroty spółki przekraczają obecnie 30 mln zł.

W najbliższych latach współpraca obu spółek będzie skupiona przede wszystkim na wzroście sprzedaży. Przewidziane są duże inwestycje w marketing.

_ - Spółka nie zamierza zmieniać brandu, będziemy inwestować w obecną markę Frisco jako platformy e - commerce _ - powiedział prezes. Spółka szacuje, że wartość rynku wynosi 400-500 mln zł, a jej udział stanowi 8 procent.

Frisco powstało w 2006 roku. Zajmuje się detaliczną sprzedażą artykułów spożywczych oraz chemii gospodarczej na terenie całego kraju w formie on-line. Magazyny znajdują się na terenie Warszawy.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)