_ Akwizycje mogą mieć miejsce w tym roku _ - powiedziała prezes 4fun Media, Ewa Czekała. Aneta Parafiniuk, dyrektor finansowa spółki dodała, że rozmowy prowadzone są z różnymi podmiotami i znajdują się na różnych etapach.
_ W jednym przypadku rozmowy znajdują się na zaawansowanym poziomie _ - podała.
Przedstawiciele spółki nie chcieli podać bardziej szczegółowych informacji na temat potencjalnych obiektów przejęć._ Na pewno przejmowany podmiot musi od razu mieć pozytywny wpływ na wyniki grupy. Rozważamy także spółki internetowe, ale zazwyczaj mają one problemy z rentownością _ - powiedziała Parafiniuk.
Dyrektor finansowa przypomniała również, że akwizycje są jednym z celów emisyjnych 4fun Media i mogą zostać zrealizowane w okresie dwóch lat od emisji. _ Dlatego mamy jeszcze trochę czasu, aby zdecydować się na ten krok _ - dodała.
Spółka na giełdzie notowana jest od listopada 2010 r. Z emisji spółka pozyskała 14,4 mln zł. W prospekcie emisyjnym deklarowano przeznaczenie 6,2 mln z emisji na zakup kontentu, nowe produkty i akwizycje. Resztę planowano wykorzystać na urządzenia techniczne, marketing i zwiększenie kapitału pracującego.
We wtorkowym komunikacie Grupa 4fun Media informowała, że zgodnie z jej prognozami, skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosą w 2011 roku 23,8 mln zł, EBITDA 10,0 mln zł, zysk operacyjny 8,5 mln zł, a zysk netto 7,7 mln zł.
Spółka podała wówczas, że prognoza zarządu na ten rok nie zakłada żadnych zmian wielkości finansowych i ekonomicznych, uzyskiwania dodatkowych korzyści lub poniesienia dodatkowych kosztów związanych z planowanymi przejęciami innych podmiotów.
Cytowana w komunikacie do konferencji prasowej prezes Czekała powiedziała, że prognoza została oparta na konserwatywnych założeniach, dlatego ryzyko jej niedotrzymania ocenia jako minimalne.