Spółka Empik Media & Fashion uruchamia sklep internetowy Smyk.com, który ma być docelowo drugą po Empik.com największą przychodowo operacją e-commerce w strukturze grupy. W ciągu 3-4 lat Smyk.com ma osiągnąć podobną skalę działalności, co Empik.com.
_ W strategiigGrupy EM&F nowy Smyk.com będzie docelowo drugą największą operacją e-commerce w strukturze Grupy. Biorąc pod uwagę wieloletnie doświadczenie Grupy i posiadane kompetencje w handlu internetowym, czego efektem jest niezaprzeczalny sukces empik.com, który od początku 2011 r. osiąga 20 proc. dynamiki sprzedaży a w samym październiku dynamikę ponad 50 proc. - zakładamy, że w stosunkowo krótkim czasie - 3-4 lat - Smyk.com osiągnie porównywalną do empik.com skalę operacji _ - powiedział prezes EM&F Maciej Szymański, cytowany w komunikacie.
Operacjami Smyk.com zarządza jedna ze spółek zależnych Grupy EM&F - E-commerce Services.
Smyk.com ma udostępnić kompleksową ofertę dla dzieci od 0 do 14 lat.
W I poł. 2011 roku spółka miała 5,41 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 7,61 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1333,28 mln zł wobec 1245,15 mln zł. W ujęciu jednostkowym, w I poł. 2011 roku spółka miała 3,13 mln zł straty netto wobec 20,99 mln zł zysku rok wcześniej.
Porównaj na wykresach spółki i indeksy ( http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=04-08-2011 0:05&de=04-08-2011 23:55&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=S%26P&st=1&w=460&h=250&cm=0 )