Drożejące surowce i rosnące pensje osłabiły zyski giełdowego browaru. Jednak sprzedaż rosła zdecydowanie lepiej od całego rynku.
Przychody Żywca, którego inwestorem branżowym jest koncern Heineken, w I połowie roku wzrosły o 8 proc. do 1,844 mld zł. Wzrost sprzedaży spowodowany był przede wszystkim wyższym wolumenem sprzedaży oraz podwyżką cen produktów wprowadzoną w maju 2008 r.
Pierwsza połowa roku 2008 to wzrost sprzedaży powyżej rynku. Grupa Żywiec zanotowała wzrost sprzedaży krajowej o 5,2%, a cały rynek piwa w Polsce wzrósł o 3,8%. *Chris Barrow, *prezes Żywca szacuje że dynamika wzrostu rynku piwa w Polsce w 2008 roku wyniesie 4-5 proc.
Całkowita wielkość sprzedaży firmy wzrosła o 314 tys. hl w porównaniu z zeszłym rokiem, osiągając 6,1 mln hl piwa. Wzrost wynika głównie z wyższej sprzedaży marki premium Żywiec, marki segmentu podstawowego (_ mainstream _) Warka (czterokrotny wzrost ponad rynek) oraz marki regionalnej Specjal (dwukrotny wzrost sprzedaży ponad rynek).
Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy wyniósł 277 mln zł i osiągnął wartość o 20 mln zł niższą niż w zeszłym roku na skutek bardzo znacznego wzrostu cen surowców i opakowań oraz wyższych kosztów osobowych i energii. Ponieważ podwyżka cen produktów Grupy Żywiec nastąpiła dopiero w maju, dodatkowe przychody w pierwszym półroczu nie zrównoważyły w pełni wyższych kosztów surowców. Władze firmy spodziewają się jednak, że niedawna podwyżka cen pozytywnie wpłynie na wyniki całoroczne.
Skonsolidowany zysk netto osiągnął wartość 209 mln zł, o 18,6 mln zł niższą niż w zeszłym roku, głównie ze względu na niższy zysk z działalności operacyjnej i wyższe koszty finansowe. Skonsolidowany zysk netto został częściowo zrównoważony przez niższy podatek dochodowy od osób prawnych CIT ze względu na niższy zysk przed opodatkowaniem.