Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

ING: Co piąty Polak będący w związku nie posiada wspólnego konta 

0
Podziel się:

Warszawa, 13.02.2018 (ISBnews) - Co piąty Polak będący w związku nie posiada wspólnego konta, a blisko co czwarty jest skłonny trzymać w tajemnicy przed partnerem część swoich wydatków, wynika z międzynarodowego badania "Finansowy Barometr ING". 

ING: Co piąty Polak będący w związku nie posiada wspólnego konta 

Najpopularniejszy w Europie model zarządzania finansami w związku to posiadanie wspólnego konta bankowego, z którego finansowane są wspólne wydatki, oraz kont indywidualnych - na własne potrzeby partnerów. W Polsce, podobnie jak w innych krajach Europy, około połowa par zarządza pieniędzmi w ten sposób.

"Polacy na tle Europy wydają się jednak bardziej powściągliwi w sprawach wspólnych finansów. Rzadziej decydują się na rezygnację z kont indywidualnych oraz częściej deklarują, że nie posiadają wspólnego konta. Mieszkańcy Polski wykazują stosunkowo dużą gotowość do utrzymywania w tajemnicy przed partnerem spraw finansowych, takich jak niektóre wydatki, długi czy oszczędności (23%). Większą gotowość to trzymania takich tajemnic w Polsce wykazują mężczyźni (26%) od kobiet (19%)" - czytamy w komunikacie.

W Europie większym od Polaków przyzwoleniem do posiadania finansowych sekretów w związku charakteryzują się tylko Turcy.

Polacy najczęściej we wszystkich badanych krajach zgadzają się z poglądem, że warto regularnie omawiać kwestie finansowe z partnerem, uznając, że jest to pożyteczne z punktu widzenia finansów - uważa tak 82% badanych.

Finansowy Barometr ING to cykliczne badanie Grupy ING, badające zachowania i postawy konsumentów wobec zagadnień finansowych w Polsce i na świecie. Badanie zostało przeprowadzone w październiku 2017 r. w 13 krajach: Polska, Austria, Belgia, Czechy, Francja, Hiszpania, Holandia, Luksemburg, Niemcy, Rumunia, Turcja, Wielka Brytania, Włochy. W badaniu wzięło udział 12794 respondentów, w tym 1002 z Polski.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)