Inter Cars zakłada kilkunastoprocentowe tempo wzrostu przychodów ze sprzedaży w 2014 roku. W trzecim kwartale 2014 roku spółka będzie przyglądać się obecnej polityce dywidendowej - poinformował dziennikarzy Piotr Zamora, dyrektor finansowy Inter Cars.
_ - Spodziewamy się, że dynamika przychodów będzie dwucyfrowa, ale będzie to raczej kilkunastoprocentowe tempo. Łącznie w latach 2012-2013 średnie roczne tempo wzrostu przychodów wynosiło około 8 proc. Po pięciu miesiącach narastająca dynamika to 16 proc. _ - powiedział w środę Zamora.
We wtorek Rada Ministrów zdecydowała o rozszerzeniu warmińsko-mazurskiej specjalnej strefy ekonomicznej. Do strefy zostanie włączone 30,12 ha gruntów pod trzy nowe inwestycje, w tym planowane nowe centrum logistyczne grupy Inter Cars.
ILS, spółka logistyczna z grupy Inter Cars planuje stworzenie w Zakroczymiu w pobliżu Lotniska Warszawa-Modlin, centrum logistycznego. Przewidywany termin zakończenia inwestycji to koniec 2018 r
_ - Inwestycję rozpoczniemy w momencie uzyskania zezwolenia. Powinniśmy je uzyskać w połowie roku, jeżeli tak się stanie to rozpoczniemy budowę, której zakończenie może wypaść w sierpniu lub wrześniu przyszłego roku. W tym okresie nakłady wyniosą 120 mln zł, a w ciągu pięciu lat zobowiązaliśmy się do ponad 150 mln zł nakładów _ - powiedział Zamora.
Inter Cars szacuje, że nowy centralny magazyn da jej potencjał do zwiększenia rocznych przychodów do 6 mld zł.
W maju ZWZ Inter Carsu uchwaliło przeznaczenie 10 mln zł na wypłatę dywidendy z zysku za 2013 r., czyli 0,71 zł na akcję. Dyrektor poinformował, że niższa dywidenda jest związana z inwestycją w Zakroczymiu.
_ - W trzecim kwartale będziemy przyglądać się polityce dywidendowej na 2015 rok _ - powiedział Zamora.
Poinformował, że Inter Cars nie wyklucza w najbliższym czasie zaciągania dodatkowego finansowania długoterminowego, w tym emisji obligacji.
_ - Jest obecnie dobry czas na rynku, żeby zaciągać dłuższe finansowanie zarówno pod względem kredytów bankowych, jak również emisji obligacji _ - powiedział Zamora.
Obecna polityka dywidendowa Inter Cars zakładała, że zarząd rekomendując podział zysku za lata obrotowe 2011-2013, będzie proponować wypłaty kwoty nadwyżki zysku ponad 100 mln zł, nie wyższej jednak niż 20 procent skonsolidowanego zysku netto grupy Inter Cars i nie więcej niż 100 procent jednostkowego zysku Inter Cars za dany rok obrachunkowy.
- ZOBACZ, co na nowym forum internauci piszą o spółce Inter Cars i o pozostałych spółkach z GPW