Sąd Apelacyjny skierował do ponownego rozpoznania sprawę kary w wysokości ok. 15 mln zł, nałożonej w 2009 r. przez UOKiK na PZU. Sąd drugiej instancji uchylił w całości niekorzystny dla PZU wyrok sądu antymonopolowego.
W listopadzie 2011 r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał karę w wysokości prawie 15 mln zł, nałożoną na PZU przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za stosowanie w umowach autocasco klauzul naruszających interesy konsumentów. Spółka odwołała się do Sądu Apelacyjnego, który wyrok uchylił i polecił sprawę rozpatrzyć jeszcze raz.
Sprawa dotyczy decyzji UOKiK z grudnia 2009 r., kiedy to prezes Urzędu stwierdziła, że w umowach o ubezpieczenie autocasco stosowanych przez PZU znajdują się postanowienia tożsame z wpisanymi do Rejestru klauzul niedozwolonych. Dotyczyły one m.in. pomniejszenia zwrotu kosztów naprawy pojazdu o podatek VAT.
Według Urzędu, takie postanowienie jest niekorzystne dla ubezpieczonego, ponieważ za poniesioną szkodę powinien otrzymać odszkodowanie w pełnym zakresie. Urząd zwrócił również uwagę na klauzulę mówiącą, że ubezpieczeniem AC nie są objęte pojazdy wprowadzone na teren celny Unii Europejskiej, jeśli konsument podał nieprawdziwe dane w zgłoszeniu celnym lub innym dokumencie. Ubezpieczyciel nie sprecyzował jednak, o jakie dokładnie dane chodzi, ani co rozumie pod pojęciem inny dokument. UOKiK uznał, że tym samym ubezpieczyciel przyznał sobie zbyt dużą dowolność w decydowaniu o niewypłaceniu odszkodowania.
Za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów prezes UOKiK nałożyła w grudniu 2009 r. na PZU karę w wysokości 14 mln 792 tys. 20,40 zł.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Ubezpieczeniowy gigant musi zapłacić miliony Poszło o zapisy w polisach na życie, a w szczególności o warunki ubezpieczenia na wypadek ciężkiej choroby. | |
Jednak muszą zapłacić pół miliona kary Nie sprzedali w terminie dwóch sklepów - za to UOKiK nałożył na nich karę, którą podtrzymał sąd. | |
Za takie upusty to dają 60 milionów kary Sąd utrzymał 60 milionów złotych kary dla polskiego przewoźnika. |