Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kara dla TP SA

0
Podziel się:

Telekomunikacja Polska SA musi zapłacić ponad 4,2 mln zł kary za niewykonanie decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Opóźniając organizację systemu obsługi klientów, w tym Błękitnej Linii, spółka nie wywiązała się z nakazu UOKiK – podał Urząd w komunikacie.

Decyzja nie jest prawomocna. Spółce przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK w kwietniu 2004 roku uznał, że nieprawidłowości, jakich dopuściła się TP SA przy uruchamianiu nowego systemu zarządzania relacjami z abonentami (którego podstawę stanowi tzw. Błękitna Linia) naruszają zbiorowe interesy konsumentów i nakazał wprowadzenie natychmiastowych zmian.

"TP SA nie odwołała się od decyzji UOKiK i zapowiedziała jej wykonanie. Mimo to do UOKiK nadal napływają skargi na działalność spółki. Stały się one podstawą do wszczęcia postępowania sprawdzającego wykonanie decyzji Urzędu przez operatora" - podał w środę Urząd.

Jak podał Urząd, analiza wykazała, że TP SA nadal ogranicza abonentom dochodzenie praw, między innymi uniemożliwiając rozpatrywanie reklamacji przez pracowników Błękitnej Linii, gdy nie wymaga to dodatkowych działań wyjaśniających. Ponadto w dalszym ciągu reakcje na pisemne i telefoniczne skargi oraz reklamacje są nieterminowe.

"Z danych Urzędu wynika, że w niektórych rejonach liczba negatywnych sygnałów dotyczących działalności TP SA nie zmniejszyła się, natomiast zarzuty są tożsame z tymi, które pojawiały się w ostatnim kwartale 2003 roku" - podał UOKiK.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)