W niedawnej ofercie publicznej Ambra oferowała 6,3 mln akcji nowej emisji, z czego 1 mln w transzy detalicznej i 5,3 mln w transzy inwestorów instytucjonalnych.
W transzy detalicznej średnia stopa redukcji wyniosła 69,1 proc. Cenę emisyjną ustalono na poziomie 9,50 zł, blisko dolnej granicy przedziału wynoszącego 9-13 zł.
Wcześniej planowano, że oferta publiczna Ambry oprócz akcji nowej emisji obejmie również 6,3 mln akcji należących do właściciela spółki, Sektkellerei Schloss Wachenheim (SSW). Po zakończeniu budowy księgi popytu SSW zrezygnował jednak ze sprzedaży swoich akcji.
Prezes Ambry Claudius Hilla informował wcześniej, że mimo ustalenia ceny akcji w dolnej granicy przedziału i mniejszych wpływów z emisji, spółka nie ograniczy swoich planów inwestycyjnych. Firma założyła, że na inwestycje przeznaczy do 2007 roku 130 mln zł.
Grupa Ambra to przedsiębiorstwo winiarskie skupiające spółki z Europy Środkowej i Wschodniej. Podstawowa działalność grupy obejmuje produkcję, import i dystrybucję win oraz, w niewielkiej części, innych wyrobów spirytusowych. Głównymi markami Ambry są: Cin&Cin, Dorato, Michelangelo.