Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kwieciński z MR: Udział sektora teleinformatycznego w PKB wynosi już 8%

0
Podziel się:
Kwieciński z MR: Udział sektora teleinformatycznego w PKB wynosi już 8%

Udział sektora teleinformatycznego w Produkcie Krajowym Brutto w Polsce wynosi obecnie 8%, a branża ta zatrudnia łącznie około 430 tys. osób, szacuje wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński.

"Jest to sektor bardzo ważny dla naszego kraju. W tej chwili udział tej branży w PKB to jest 8% i około 430 tys. zatrudnionych. To jest już na prawdę potężna branża - nawet większa niż branża górnicza, o której bardzo dużo w naszym kraju mówimy" - powiedział Kwieciński podczas otwarcia konferencji nt. raportu Banku Światowego "World Development Report 2016: Digital Dividends".

Dodał, że bardzo ważne jest również obserwowany udział gospodarki elektronicznej w handlu. "W tej chwili wartość polskiego rynku e-commerce to jest około 32 mld zł i, co ważne, rośnie kilkanaście procent każdego roku" - wskazał.

Według niego, nie byłoby to możliwe bez szerokiego dostępu Polaków do internetu - w Polsce dostęp do internetu ma ponad 76% gospodarstw domowych.

"Naszym celem jest tzw. Polska bez papieru, żeby kontakty elektroniczne firm i obywateli z administracją rządową znacznie się zwiększyły. Zakładamy sobie taki cel, aby za 2-3 lata 50% naszego społeczeństwa załatwiało 80% swoich kontaktów drogą elektroniczną" - zadeklarował Kwieciński.

Wiceminister dodał również, że innym zadaniem, które rząd zamierza zrealizować z sektorem prywatnym to zdecydowane zwiększenie obrotu bezgotówkowego w naszym kraju. "W tej chwili 80% operacji jest realizowanych drogą gotówkową, a tylko 20% bezgotówkowo. W krajach skandynawskich jest dokładnie odwrotnie. Mamy w tym względzie kilka celów. Po pierwsze, zlikwidowanie szarej strefy - to ma wpływ na przychody podatkowe, które są dla nas ważne. Wiemy też, że prowadzi to do większego wzrostu gospodarczego" - powiedział wiceminister.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)