Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

LPP rozwija nową markę

0
Podziel się:

Do końca roku sieć sklepów należącej do LPP marki Cropp wzrośnie do około 70 punktów z 50 na koniec kwietnia. Jeszcze w tym roku spółka chce uruchomić pierwsze salony Cropp poza Polską. Na koniec tego roku przychody ze sprzedaży produktów pod tą marką wyniosą 100 mln zł.

"Na koniec bieżącego roku przychody z Cropp osiągną 100 mln zł. To dobry wynik biorąc pod uwagę, że marka jest obecna na rynku dopiero od roku. Zamierzamy podwoić powierzchnię sprzedaży w Cropp do końca przyszłego roku" - powiedział na wtorkowej konferencji prasowej Dariusz Pachla, dyrektor finansowy LPP.

Na koniec I kwartału sprzedaż detaliczna stanowiła blisko 88 proc. przychodów LPP. Sprzedaż w sieci Reserved stanowiła 60,6 proc. przychodów, a sieci Cropp 15,1 proc. Blisko 12 proc. stanowiły przychody ze sprzedaży na rynkach zagranicznych. LPP zapowiada, że na koniec roku udział sprzedaży detalicznej przekroczy 90 proc.

Sukces nowej marki Cropp zachęcił LPP do wprowadzenia na rynek kolejnych pomysłów w 2006 roku. Spółka planuje uruchomienie nowej marki, nie zdradza jednak szczegółów.

LPP zamierza w tym roku zainwestować 62 mln zł. Pachla zapowiada, że w przyszłym roku będzie to podobna kwota. W najbliższych latach ma nastąpić również duży przyrost powierzchni handlowej oraz wyjście LPP na rynki zagraniczne.

"W latach 2005 i 2006 w Polsce ma przybyć około 1,6 miliona metrów kwadratowych powierzchni handlowych. Jedynym krajem o większym przyroście jest Rosja, gdzie przybędzie 2,2 miliona metrów kwadratowych" - powiedział Pachla.

LPP liczy, że w Rosji będę powstawać kolejne centra handlowe, chce bowiem zwiększać swoją obecność na tamtejszym rynku. Obecnie LPP ma w Rosji dwa sklepy pod marką Reserved.

LPP chce też intensywnie rozwijać sieć sprzedaży na innych rynkach zagranicznych.

"Jesteśmy obecnie w siedmiu krajach nie licząc Polski, najintensywniej rozwijamy się w Czechach ale nie zaniedbujemy żadnego z rynków. Istotni gracze na rynku działający w skali ponadkrajowej więcej obrotów osiągają poza krajem tak też będzie w przypadku LPP" - powiedział Pachla.

Pachla podtrzymał prognozy wyników LPP zakładające osiągnięcie 60 mln zł zysku netto i 750 mln zł przychodów oraz osiągnięcie 1 mld zł przychodów w 2006 r.

W I kwartale tego roku zysk netto LPP wzrósł o blisko 77 proc. do 2,3 mln zł, zysk operacyjny wzrósł o prawie 86 proc. do 5,5 mln zł, a przychody o 39 proc. do 144,9 mln zł.

Na koniec kwietnia sieć detaliczna LPP liczyła 165 sklepów w tym: 115 marki Reserved oraz 50 Croppa.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)