*LPP, właściciel marki Reserved i Cropp Town uważa, że rozwój sieci w Polsce nadal jest możliwy. Jeśli chodzi o zagranicę to spółka skupi się głównie na Europie Wschodniej, duże nadzieje pokładając w Rosji. *
"Okazało się, że na rynku polskim jest jeszcze wiele do zrobienia i powstają nowe ciekawe obiekty, zatem nadal chcemy się tu rozwijać i otwierać nowe salony. Nadal chcemy poprawiać nasze kolekcje, jak również mocniej rozwinąć ofertę dla dzieci" - powiedział dziennikarzom Pachla.
LPP chce budować salony głównie w Europie Wschodniej, ponieważ tam widzi największy potencjał wzrostu, ale nie wyklucza też w przyszłości Zachodu kontynentu.
"Oglądamy wszystkie rynki europejskie, jednak póki co te kraje, w których obecnie działamy są dla nas najważniejsze, a z nich stawiamy głównie na Ukrainę i Rosję. Obecnie nasz udział w rynku rosyjskim wynosi 8 proc., zatem na koniec roku jest on jak najbardziej do utrzymania, a być może nawet przekroczymy tę liczbę" - powiedział Pachla.
Pachla zauważył, że na koniec 2007 roku w Rosji będzie łącznie 46 salonów obu marek. Obecnie jest zaś 18 sklepów Reserved i 13 Cropp Town.
Na koniec pierwszego kwartału LPP miało łącznie 123.000 m kw. powierzchni handlowej. W Polsce LPP ma aktualnie 99 salonów Reserved i 72 sklepy Cropp Town."W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku dołożyliśmy 5.000 m kw. Do końca tego roku będzie kolejne 25.000 m kw. Sądzę, że podobnie będzie w przyszłym roku" - powiedział Pachla.
Na koniec 2007 roku spółka chce mieć 184 salony Reserved i 112 Cropp Town.
Koszt otwarcia jednego salonu wynosi 2.500 zł/m kw, a do tego dochodzi 500-800 zł/m kw towar.
LPP zapowiada, że drugi kwartał 2007 roku będzie bardzo dobry, jak i cały rok. "Sprzedaż w sklepach idzie rewelacyjnie i drugi kwartał będzie na pewno bardzo dobry" - powiedział Pachla.
W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2007 roku LPP uzyskało 12,7 mln zł zysku netto, 16,7 mln zł zysku operacyjnego, 28,2 mln zł EBITDA oraz 266,3 mln zł przychodów.