Helix Ventures Partners, fundusz venture capital zarządzany przez MCI Management, zainwestował we Frisco.pl, poinformowała spółka w czwartek. Wartość inwestycji to kilka milionów złotych za pakiet mniejszościowy. Docelowo wartość inwestycji to kilkanaście milionów złotych za które fundusz z grupy MCI Management obejmie pakiet większościowy.
_ - Frisco.pl jest liderem polskiego rynku e-grocery i największym graczem typu pure-player [nie związanym z tradycyjnym detalistą - ISB]. Wzorzec dla spółki stanowi notowane na giełdzie w Londynie Ocado, obsługujące terytorialnie 70% gospodarstw domowych w Anglii _ - powiedział prezes MCI Management Tomasz Czechowicz.
Dodał, że dzięki środkom zainwestowanym przez fundusz spółka zamierza powiększyć swoją działalność w obszarze aglomeracji warszawskiej oraz w perspektywie 2-3 lat rozpocząć ekspansję ogólnokrajową. Plany Frisco.pl na najbliższą przyszłość zakładają m.in. intensywną kampanię marketingową i rozszerzenie funkcjonalności strony internetowej.
Wcześniej prasa informowała, że Frisco.pl pozyska w tym tygodniu inwestora a serwis DealWatch podał, że chodzi o MCI Management.
Dynamiczny wzrost rynku e-commerce i wzrost świadomości społeczeństwa będą wyznacznikami naszego dalszego rozwoju. Strategia Frisco zakłada dalszy dynamiczny wzrost sprzedaży na rynku warszawskim oraz ekspansję na inne polskie aglomeracje.
_ - Jesteśmy również przygotowani do przeprowadzenia oportunistycznych akwizycji, których efektem byłoby skokowe zwiększenie skali działalności oraz lepsze wykorzystanie platformy logistycznej bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów _ - powiedział prezes Frisco Witold Ferenc. Dodał, że takie akwizycje są możliwe, bo obecnie centrum logistyczne spółki wykorzystuje tylko część swoich możliwości. Ferenc poinformował, że w zeszłym roku przychody spółki wyniosły ok. 13 mln zł.