Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Microsoft: Koncept 'Store of the Future' stawia klienta w centrum uwagi

0
Podziel się:

"Store of the Future" według konceptu Microsoft pokazuje przykłady cyfrowych transformacji w branży handlowej, które coraz częściej pojawiają się w realnym świecie. To klient w każdym z rozwiązań opracowanych wspólnie z partnerami Microsoft jest w centrum uwagi, wynika z wypowiedzi Jarosława Sokolnickiego, odpowiedzialnego za sektor handlowy w Microsoft.

Microsoft: Koncept 'Store of the Future' stawia klienta w centrum uwagi

"Wraz z naszymi partnerami opracowanych zostało wiele rozwiązań, które wspomagają zarówno producentów, sprzedawców, ale przede wszystkim samych klientów. To właśnie klient we wszystkich tych rozwiązaniach jest w centrum uwagi" - powiedział ISBnews Jarosław Sokolnicki w kuluarach konferencji Digital Business Transformation Summit 2018.

Podczas konferencji Sokolnicki dokonał prezentacji "Store of the Future" - konceptu Microsoft pokazującego współczesne doświadczenia zakupowe Klienta 5.0 wraz z przykładami cyfrowych transformacji w branży handlowej. Z perspektywy producenta istotne jest odpowiednie zatowarowanie sklepu. W koncepcie Microsoft służą do tego m.in. inteligentne półki lub ekspozytury, czyli inaczej półki tensometryczne. W tym ostatnim przypadku z chwilą, kiedy klient zabiera towar z takiej półki to producent otrzymuje informację, że danego artykułu brak.

"To jest również idealne rozwiązanie, kiedy producent przeprowadza kampanię reklamową. To, co jest istotne to fakt, że producent może niemal natychmiast zareagować na brak danego artykułu w sklepie" - powiedział ekspert.

Dodał, że również dla przedstawicieli handlowych są opracowane odpowiednie aplikacje wspierające ich w pracy, szczególnie przy sklepach wielkopowierzchniowych. Wystarczy, że przedstawiciel zrobi zdjęcie danej półki i po chwili otrzymuje informację o braku danego towaru. Do obserwacji stanu zatowarowania na półce służą już również niewielkiego rozmiaru kamery skierowane na dany regał. Każda zmiana na półce jest sygnalizowana.

Klient również może być wspierany poprzez specjalną aplikację uruchamianą na smartfonie. Sokolnicki podkreślił, że aplikacja rozpoznaje, kiedy jesteśmy w sklepie fizycznie, a kiedy poza nim. Kiedy jesteśmy fizycznie w jakimś sklepie, przekazuje nam informację np. o najnowszych promocjach czy dodatkowych rabatach.

Klient w takim sklepie nie musi się również zastanawiać nad zapłaceniem za dany towar. Sklep wyposażony w dedykowane urządzenie w odpowiednim momencie przy wyjściu z placówki podliczy, pobierze zapłatę automatycznie z karty klienta, a on wychodząc zabiera jedynie paragon. Są również rozwiązania w których wykorzystywana jest technologia RFID.

W sklepach wielkopowierzchniowych, gdzie regałów jest bardzo dużo, poszukiwanie danego artykułu jest czasochłonne. Do tego, aby były one bardziej efektywne służą inteligentne regały z podświetleniem LED-owym. Pracownik na specjalnym ekranie wyszukuje konkretne artykuły, a po chwili podświetla się miejsce, w którym ten towar się znajduje.

Zdaniem przedstawiciela Microsoft, obecnie tych rozwiązań są dziesiątki i praktycznie wszystkie one zmierzają do tego, aby zmienić krajobraz handlu, jaki znamy do tej pory, stawiając w jego centrum klientów.

"Warto podkreślić, że wiele tych pomysłów są rodzimymi rozwiązaniami, które Microsoft wspiera w dalszym rozwoju i ekspansji geograficznej umożliwiając wyskalowanie biznesu w oparciu o chmurę obliczeniową" - podsumował Sokolnicki.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)