"Rozmawiamy o przejęciu z kilkoma firmami. Nie wykluczamy dokonania więcej niż jednej akwizycji. Pierwszej chcielibyśmy dokonać jeszcze w tym roku" - poinformował na czwartkowej konferencji prasowej prezes spółki Marek Moczulski.
"Wykorzystanie efektu skali jest możliwe przy obrotach rzędu 300 mln zł. To pozwala na oszczędności, efektywną promocję. Koncentracja w obecnej sytuacji rynkowej jest nieunikniona" - dodał.
Spółka bierze pod uwagę przeprowadzenie emisji akcji na ten cel.
"Jeśli będzie taka potrzeba, przeprowadzimy emisję. To całkiem prawdopodobne" - powiedział prezes.
Według niego około 30 proc. rynku cukierniczego stanowią firmy małe i średnie. Wartość całego rynku Moczulski szacuje na 4,5-5 mld zł.
Mieszko podał w czwartek wyniki za II kwartał.
Strata netto spółki zmniejszyła się w okresie kwiecień-czerwiec do 453 tys. zł, z 8 mln zł straty przed rokiem, strata operacyjna wyniosła 949 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej spółka miała 4,1 mln zł straty. Przychody wzrosły do 40,9 mln zł z 34,01 mln zł.
"Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników. Zanotowaliśmy istotną poprawę. Spółka najgorsze czasy ma już za sobą. Teraz jest czas wzrostu. Nie chcę natomiast składać wiążących deklaracji, czy w tym roku uda się osiągnąć zysk netto. Jeśli chodzi o przyszły rok, na pewno będziemy już na plusie" - powiedział Moczulski.
Prezes poinformował, że spółce udało się zneutralizować istotny wzrost cen cukru po wejściu Polski do UE.
"W pierwszym półroczu ceny cukru wzrosły o ponad 80 proc. Gdybyśmy nie podjęli wcześniej działań przygotowujących firmę do skoku cen, musiałby nastąpić gigantyczny spadek marż, bo nie można zrzucić wszystkich kosztów na klientów. Dzięki działaniom podjętym w firmie, jak m.in. reorganizacja produkcji, czy wzrost wydajności, udało się zminimalizować skutki podwyżek" - powiedział prezes.
Dodał, że ceny produktów wzrosły tylko nieznacznie.
Spółka zamierza rozwijać eksport. Udział sprzedaży zagranicznej w obrotach stanowi obecnie 22 proc. Połowa eksportu trafia na rynki krajów unijnych, Mieszko sprzedaje również do USA, Kanady, buduje też swoją pozycję w Rosji.
Mieszko planuje w dalszym ciągu skupiać się na sprzedaży produktów wysokomarżowych, rozwijać sieć dystrybucji i wprowadzać do swojej oferty nowe produkty.
Spółka pozyskała w ostatnim czasie 35 mln zł w drodze emisji akcji zwykłych na okaziciela serii E. Dzięki środkom z emisji zrestrukturyzowała bilans i spłaciła część kredytów krótkoterminowych. Pieniądze zasiliły też kapitał obrotowy.