- poinformowała spółka.
"Spółka konsekwentnie zwiększa swoją obecność na rynkach zagranicznych" - napisano w środowym komunikacie Mieszka.
W ubiegłym roku spółka zanotowała znacznie lepsze wyniki niż w 2001 roku. Przychody ze sprzedaży wzrosły o ponad 16 proc. i wyniosły 154 mln zł.
Zysk netto Mieszka po czterech kwartałach 2002 roku wzrósł do 5,6 mln zł z 903 tys. zł w 2001 roku i był nieco niższy niż prognozował pod koniec grudnia prezes spółki, który przewidywał 6-7 mln zł zysku netto.
"Pomimo zaangażowania firmy w jej wzrost oraz dużych wydatków na promocję, które spowodowały, że koszty sprzedaży wzrosły o prawie 49 proc., osiągamy coraz lepsze wyniki finansowe. W 2002 roku zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o ponad 36 proc., a zysk EBITDA o 27 proc. względem roku 2001" - powiedział cytowany w środowym komunikacie prezes zarządu spółki Tomasz Gajdziński.
W 2002 roku koszty sprzedaży wyniosły 27,4 mln zł, zysk brutto ze sprzedaży 46,3 mln zł, a zysk EBITDA 20,8 mln zł.
Pod koniec 2002 roku Mieszko rozpoczął nową intensywną kampanię reklamową, prowadzoną za pośrednictwem mediów oraz w miejscu sprzedaży.
"W roku 2003 planujemy dalszą część kampanii reklamowej, której efektem będzie coraz większy wzrost sprzedaży i silniejsza, lepiej rozpoznawana i kojarzona przez klientów marka" - powiedział Gajdziński.
W grudniu 2002 roku prezes zapowiadał, że w tym roku Mieszko planuje przynajmniej 20-proc. wzrost sprzedaży. Firma zamierza także zwiększać eksport - na 2003 rok planuje wzrost kilkudziesięcioprocentowy.
Mieszko eksportuje swoje wyroby do 22 krajów. Głównymi zagranicznymi odbiorcami są USA, Rosja, Niemcy, Czechy, Słowacja, Holandia i Litwa. Podstawowe grupy produktów Mieszka to wyroby czekoladowe, karmelki i wafle. Udział Mieszka w krajowym rynku słodyczy wynosi obecnie 7 proc.
Głównym akcjonariuszem Zakładów Przemysłu Cukiernicznego Mieszko SA jest Central European Confectionery Holdings, który ma 62 proc. kapitału zakładowego spółki.