Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Mniejsza prognoza nie zaszkodzi rozwojowi LPP

0
Podziel się:

Grupa LPP zmniejszyła prognozę zysku netto w 2006 roku o 26 proc. do 42 mln zł z powodu mniejszego zysku brutto na sprzedaży we wrześniu.

Grupa LPP zmniejszyła prognozę zysku netto w 2006 roku o 26 proc. do 42 mln zł z powodu mniejszego zysku brutto na sprzedaży we wrześniu.

Jednak spółka zapowiada, że w 2007 roku może mieć około 1 mld zł przychodów, chce zainwestować 75 mln zł w nowe sklepy - poinformował Dariusz Pachla, wiceprezes LPP.

Prognoza przychodów ze sprzedaży pozostaje na niezmienionym poziomie 820 mln zł.

"Pomimo korekty prognozy wyników na 2006 rok w dół, spółka zmierza w dobrym kierunku. Przyszłoroczne przychody, ale i zyski będą już dobre, co wynikać będzie z dalszego rozwoju sieci, jak i lepszej oceny naszych kolekcji" - powiedział dziennikarzom Pachla.

"Szacujemy, że w 2007 roku osiągniemy około 1 mld zł przychodów, zaś jeśli chodzi o rentowność netto to liczymy na wyraźną poprawę. Kolekcje wiosenna i letnia powinny zaowocować wyższymi zyskami" - dodał.

Wiceprezes spółki zauważył, że dziewięć miesięcy tego roku okazało się być niezgodne z założeniami finansowymi na 2006 rok.

"Narastająco po trzech kwartałach mamy stratę, co jest niezgodne z założeniami, bowiem planowaliśmy, że wyjdziemy na zero" - powiedział Pachla.

W trzecim kwartale 2006 roku grupa miała 4 mln zł zysku netto przy 203,3 mln zł przychodów, a po dziewięciu miesiącach zanotowała stratę netto w wysokości 3,8 mln zł przy 528 mln zł przychodów.

_ LPP nie planuje wchodzenia na nowe rynki europejskie, chce skoncentrować się na poprawie rentowności w kraju oraz na rozwoju w Rosji. _ "Aktualnie rynek rosyjski stanowi około 4 proc. wartości sprzedaży, w 2007 roku może to być już 8 proc. Liczymy, że średnioterminowo, w ciągu 3-5 lat połowę przychodów stanowić będzie sprzedaż zagraniczna, a połowę sprzedaż w Polsce" - powiedział Pachla.

LPP ma obecnie 230 sklepów, które łącznie zajmują 110.000 m kw. Na koniec 2006 roku chce mieć 254 salony i 124.000 m kw.

"Na koniec przyszłego roku zamierzamy mieć około 300 sklepów, w sumie na 155.000 m kw., czyli powierzchnia powiększy się o około 30.000 m kw." - powiedział Pachla.

"W 2007 roku w Polsce otworzymy 13 sklepów Reserved i 14 Cropp Town. Na koniec przyszłego roku będzie mieć za granicą 83 sklepy Reserved i 31 Cropp Town" - dodał.

Wiceprezes poinformował, że LPP zainwestuje w 2007 roku około 75 mln zł na uruchomienie nowych salonów, nie licząc asortymentu.

_ LPP ma obecnie za granicą 56 sklepów Reserved oraz 12 Cropp Town. Natomiast w Polsce jest to odpowiednio 96 sklepów i 66. _
Spółka wspominała wcześniej, że będzie rozwijać sieć sklepów z bielizną marki Esotiq. Pachla poinformował, że LPP otworzyło dotychczas dwa salony z bielizną.

"Zamierzamy otwierać kilka sklepów z bielizną rocznie, jednak ich skala jest na razie znikoma" - powiedział Pachla.

"Jeśli chodzi o odzież dla dzieci i niemowląt to przyjęła się bardzo dobrze i widzimy tu duże szanse na rozwój" - dodał.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)