Notowania

mon
20.08.2014 14:30

Monnari chce zwiększać powierzchnię handlową

Do końca roku spółka otworzy 11 nowych salonów.

Podziel się
Dodaj komentarz
(SOLAR COMPANY S.A.)

Spółka odzieżowa Monnari Trade chce skupić się na zwiększaniu powierzchni handlowych swoich sklepów i dalszej poprawie marż. Podtrzymuje, że do końca 2014 roku otworzy 11 salonów, z kolei w przyszłym roku może zwiększyć ich liczbę o kilka nowych.

Już wcześniej Monnari Trade zapowiadało, że w 2014 roku otworzy 15 salonów w nowych lokalizacjach. W pierwszym półroczu otworzyła 4 salony, w drugim zamierza otworzyć 11 kolejnych.

Jednocześnie spółka dopuszcza możliwość zamknięcia kilku, nie więcej niż trzech, nierentownych salonów, ale prezes Monnari Trade zapowiada, że w grę wchodzi raczej renegocjacja kontraktów z właścicielami galerii handlowych.

_ - Nasze plany zakładają zwiększanie metrażu naszych salonów. Chcemy, żeby powierzchnia handlowa naszego sklepu wynosiła powyżej 200-300 metrów kwadratowych _ - powiedział na środowym spotkaniu z dziennikarzami i analitykami prezes spółki Mirosław Misztal.

Dzięki zwiększeniu powierzchni poszczególnych sklepów Monnari liczy z jednej strony na uzyskanie korzystniejszych umów z właścicielami galerii handlowych, z drugiej - spółka zyska dodatkową powierzchnię na prezentację zwiększającego się asortymentu.

Sieć Monnari obejmuje 119 salonów, z czego wszystkie, poza jednym, działają w centrach i galeriach handlowych. Spółka jest obecna we wszystkich dużych i średnich miastach w Polsce, a łączna powierzchnia handlowa sklepów liczy 19,14 tys. m kw.

_ - W przyszłym roku liczymy na otwarcie kilku nowych salonów, ale nie wiemy, jak potoczą się rozmowy z deweloperami. Chcemy też nadal skupiać się na zwiększaniu powierzchni handlowych naszych salonów _ - powiedział Misztal.

Monnari prowadzi działalność tylko na terenie Polski. Prezes Misztal przypomniał, że były plany wejścia na rynek rosyjski, ale z uwagi na problemy geopolityczne nie są one obecnie realizowane.

Monnari może wyjść poza Polskę w przypadku zapowiadanego przejęcia konkurencyjnej sieci odzieżowej Kan, która ma kilka sklepów m.in. w Rosji i na Węgrzech. Prezes Misztal liczy na pozytywne zakończenie negocjacji z Kan w tym roku.

_ - Rozmowy trwają już od 15 miesięcy i najwyższy czas na jakieś rozstrzygnięcia. Jeśli zdecydujemy się na tę inwestycję, w pierwszym rzędzie będziemy musieli pomóc w restrukturyzacji i uzdrowieniu sytuacji tej spółki _ - powiedział Misztal.

Monnari Trade podało we wtorek wyniki za drugi kwartał. Wynik netto wzrósł do 6,4 mln zł z 4,4 mln zł rok wcześniej, a przychody wzrosły do 41,6 mln zł z 32,2 mln zł.

W całym pierwszym półroczu 2014 roku przychody grupy wzrosły o 22 proc., do 76,7 mln zł, a wyniki operacyjny i netto poprawiły się w skali roku po ponad 100 proc. (zysk operacyjny na koniec czerwca 2014 roku wynosił 9,7 mln zł, a zysk netto 12,5 mln zł).

Marża na sprzedaży Monnari Trade wynosiła na koniec czerwca tego roku 60,36 proc. wobec 55,79 proc. w tym samym okresie 2013 roku. Prezes Misztal liczy na dalszą poprawę marż. Dla porównania, w trzecim kwartale 2013 roku marża spółki na sprzedaży wyniosła 54,0 proc., a w czwartym kwartale zeszłego roku 58 proc.

_ - Jeśli nie wydarzy się nic drastycznego i nie nastąpi załamanie sprzedaży, to marże będą dalej się poprawiać. W trzecim kwartale jak na razie widzimy lepszą sprzedaż rok do roku _ - powiedział Misztal, nie podając szczegółów.

Monnari, w przeciwieństwie do innych spółek odzieżowych notowanych na GPW, nie publikuje miesięcznych raportów o wynikach sprzedaży.

Tagi: mon, giełda, wiadomości, gospodarka, giełda na żywo
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz