Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Monnari Trade kupi 51 proc. akcji spółki ROY

0
Podziel się:

Firma podpisała umowę inwestycyjną dotyczącą objęcia akcji nowej emisji spółki ROY SA z Żywca, stanowiących 51 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu za 1,7 mln złotych.

Monnari Trade kupi 51 proc. akcji spółki ROY
(PAP/ EPA)

Firma odzieżowa Monnari Trade podpisała umowę inwestycyjną dotyczącą objęcia 1.040.816 akcji nowej emisji spółki ROY SA z Żywca, stanowiących 51 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu za 1,7 mln złotych.

Spółka podała, że umowa zawarta została pod warunkiem odbycia walnego zgromadzenia ROY, które dokonana zmian w statucie ROY, podwyższy kapitał zakładowy o ww. liczbę akcji oraz zostanie on zarejestrowany przez sąd, a sytuacja spółki nie ulegnie pogorszeniu w okresie od podpisania umowy do momentu zarejestrowania podwyższenia kapitału przez sąd.

- _ Monnari Trade nabędzie powyższe akcje za całkowitą cenę 1.696.530,08 zł i opłaci je gotówką. Emitent sfinansuje powyższe aktywa z kredytu bankowego _ - podała spółka.

- _ Monnari Trade jako podmiot dominujący zamierza kontynuować działalność nabytej spółki ROY i dynamicznie rozwijać jej sieć sprzedaży zapewniając lokalizacje i finansowanie. Monnari Trade traktuje nabyte aktywa jako inwestycję długoterminową _ - podano.

Po rejestracji kapitał zakładowy spółki ROY wynosić będzie 2.040.816 zł i składać się będzie z 2.040.816 akcji/głosów o wartości nominalnej 1 zł każda.

Monnari podała też w oddzielnym komunikacie, że odstępuje od negocjacji z Grupą Wortmann z siedzibą w Detmold i w związku z zawarciem umowy ze spółką ROY wszystkie pozyskane przez Monnari lokalizacje dla marki Tamaris w liczbie 35 na lata 2008 i 2009, zostaną przeznaczone na salony firmowe marki ROY.

- _ Kluczowym elementem sukcesu zarówno w branży odzieżowej, jak i obuwniczej jest dostosowanie kolekcji do rynku, na którym się działa, w związku z tym, zidentyfikowany w czasie negocjacji niewielki wpływ Monnari Trade na kolekcję Tamaris jest powodem odstąpienia od negocjacji _ - podała spółka.

Na rynku polskim, w segmencie odzieży męskiej marka ROY jest obecna od 19 lat. Na terenie Polski istnieje 10 salonów własnych i franczyzowych marki ROY oraz 5 franczyzowych w Moskwie, gdzie marka ta jest obecna od 5 lat, a udział tego rynku w obrotach spółki wynosi 50 proc.

W 2007 roku przychody ze sprzedaży spółki Roy wyniosły 12,8 mln zł, a zysk 0,2 mln zł.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)