Spółka planuje ponadto pozyskać długoterminowe finansowanie, zarówno poprzez kredyt bankowy, jak i obligacje, wynika z wypowiedzi prezesa spółki Macieja Szymańskiego.
_ W ostatnich trzech miesiącach bieżącego roku chcemy otworzyć do 50 nowych sklepów, z tego ok. 25 już otworzyliśmy. W listopadzie rozpocznie działalność Smyk na warszawskim Targówku w formule 'big box' o powierzchni 2 tys. m.kw. wobec standardowych 600 m.kw. Ponadto przyspieszamy ekspansję Smyka na Wschodzie. Dotychczasowe nowe otwarcia w tym segmencie powinny przełożyć się na dobre wyniki Smyka w IV kw. Otworzymy również cztery nowe szkoły językowe w Rosji do końca roku _ - powiedział Szymański.
Dodał, że restrukturyzowany jest segment modowy, gdzie w okresie I-III kw. 2011 może nastąpić zamknięcie lub zmiana marek w przypadku ok. 15 sklepów. Z niektórych marek grupa może się całkowicie wycofać, gdyż sklepy nimi obrandowane nie dostarczają satysfakcjonującej EBITDA - tak było chociażby z Palmers. Jednak prezes zaznaczył, że grupa EMF chce mieć ok. 100 sklepów w tym segmencie.
_ Do końca roku chcemy pozyskać kolejne finansowanie długoterminowe, zarówno w postaci kredytu bankowego, jak i obligacji _ - dodał dyrektor finansowy spółki Jacek Bagiński.
Narastająco w I-III kw. 2010 roku spółka miała 1,84 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 3,21 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1900,53 mln zł wobec 1778,24 mln zł.