Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Niepowodzenie wezwania na akcje AMS ogłoszonego przez Agorę

0
Podziel się:

W ramach wezwania do sprzedaży 1.254.000 akcji Art Marketing Syndicate SA (AMS) złożono zapisy na 900.588 akcji, stanowiących 17,95 proc. głosów na WZA - poinformowała Agora w piątkowym komunikacie.

Ze względu na to, że liczba akcji, na które złożono zapisy w trakcie wezwania, nie osiągnęła minimalnej liczby określonej w wezwaniu, czyli 1.003.394, Agora podjęła decyzję o tym, żeby nie nabywać akcji, na które złożono zapisy.

Agora ogłosiła wezwanie do sprzedaży akcji AMS, stanowiących 24,99 proc. głosów na WZA spółki, pod koniec marca. Początkowo za jedną akcję zaoferowała 60 zł. Później jednak dwukrotnie podwyższała cenę, ustalając ją ostatecznie na 70 zł.

Zarząd AMS uznał wezwanie Agory za nieprzyjazne, m.in. ze względu na zbyt niską cenę w stosunku do realnej wartości spółki oraz niesprecyzowany cel ogłoszenia wezwania.

Agora uważa, że osiągnięcie pakietu 1.254.000 akcji AMS wiązałoby się z koniecznością podwyższenia ceny znacznie powyżej 70 zł za akcję.

'Tak wysokie oczekiwania cenowe wynikają z rozpoczęcia walki o przejęcie istotnego pakietu akcji AMS przez dwóch inwestorów strategicznych i przewyższają wartość spółki wynikającą z wyceny fundamentalnej AMS przeprowadzonej przez Agorę, zwłaszcza przy uwzględnieniu zmian prawnych, które uniemożliwią reklamę piwa na tablicach' - napisano w piątkowym komunikacie Agory.

Poza Agorą wezwanie na akcje, dające 24,99 proc. głosów na WZA AMS, ogłosiła francuska spółka z branży reklamy zewnętrznej JCDecaux, po 66 zł za akcję. Zapisy w tym wezwaniu będą przyjmowane do 30 kwietnia.

W opinii zarządu Agory w obecnych warunkach rynkowych zaoferowanie ceny znacznie przewyższającej 70 zł za akcję byłoby sprzeczne ze strategią spółki, w której zarząd deklarował zamiar inwestycji w sektor reklamy zewnętrznej pod warunkiem, że takie inwestycje stworzą dodatkową wartość dla akcjonariuszy Agory.

AMS jest właścicielem ogólnopolskiej sieci billboardów i citylightów oraz nośników wielkoformatowych typu backlight.

Jej największym akcjonariuszem jest obecnie BB Investment Sp. z o.o., który ma 36,67 proc. jej kapitału akcyjnego oraz 37,75 proc. głosów na WZA spółki.

Pozostali akcjonariusze to BGŻ SA (8,3 proc. kapitału i 6,98 proc. głosów) oraz Outdoor Capital Establishment (OCE), który ma 6,1 proc. kapitału i 5,1 proc.
głosów na WZA.

Zysk netto AMS w 2000 roku wzrósł do 16 mln zł wobec 9,8 mln zł na koniec 1999 roku. Przychody spółki ze sprzedaży wzrosły z 115,7 mln zł w 1999 roku do 189,5
mln zł na koniec 2000 roku.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)