- poinformowali w czwartek przedstawiciele spółki.
W 2000 roku Okocim zanotował 29,2 mln zł straty netto wobec 21,8 mln zł zysku netto w 1999 roku. Przychody spółki ze sprzedaży spadły w ubiegłym roku do 310,3 mln zł z 356 mln zł w 1999 roku.
'Głównymi powodami powstania straty były niższe przychody ze sprzedaży oraz wzrost kosztów wywołany restrukturyzacją i zmniejszeniem zatrudnienia oraz koniecznością utworzenia rezerw w wysokości około 20 mln zł' - powiedział Marcin Piróg, prezes Okocimia, na czwartkowej konferencji prasowej.
Piróg dodał, że na koniec 2001 roku Okocim powinien osiągnąć dodatni wynik finansowy.
Jego zdaniem do poprawy wyników w tym roku przyczyni się planowana na początek drugiego kwartału zmiana wizerunku Okocimia.
'Zaproponujemy nowe produkty, nowy kształt butelki oraz nową etykietę' - powiedział Piróg.
Na koszty kampanii Okocim utworzył w 2000 roku rezerwę w wysokości prawie 10 mln zł. Kolejne 10 mln zł przeznaczono na rezerwę na nieściągalne należności.
'Kilku z naszych dystrybutorów przestało nam płacić' - powiedział Piróg.
W 2000 roku w spółce zmniejszono zatrudnienie z 1200 do 1050 osób. Podjęto też decyzję o zamknięciu browaru w Chociwlu.
Piróg poinformował, że Okocim zrezygnował z przeznaczenia 300 mln zł na rozbudowę browaru w Brzesku. 'Zamiast tego zainwestujemy 74 mln zł w zwiększenie zdolności produkcyjnych browaru do 2 mln hektolitrów' - powiedział.
Zdaniem Piróga obecny udział Okocimia w rynku wynosi od 6 do 6,5 proc. Na koniec 2001 roku spółka chce zwiększyć ten udział do około 7,5 proc.