Carlsberg Okocim zamierza osiągnąć w 2002 roku co najmniej 16-proc. udział w rynku piwa - poinformował podczas czwartkowej konferencji Marcin Piróg, prezes spółki.
'W tym roku chcemy osiągnąć co najmniej 16-proc. udział w rynku i dalej poprawiać wyniki finansowe' - powiedział prezes.
Dodał, że w 2001 roku Calsberg Okocim wraz z browarem Kasztelan, Bosman i Piast miał 15-proc. udział w rynku.
Obecnie finalizowany jest proces przejęcia browarów Kasztelan i Bosman, rozpoczęła się również integracja Dolnośląskich Browarów Piast.
'Od stycznia sprzedajemy piwo Bosman i Kasztelan, natomiast Piast znajdzie się w sprzedaży Okocimia od 1 marca' - powiedział Piróg.
W 2001 roku sprzedaż Okocimia wzrosła z 1,43 do 1,55 mln hektolitrów piwa, czyli o 9 proc. Jednocześnie przychody ze sprzedaży wzrosły z 320 do 340 mln zł.
Po czterech kwartałach 2001 roku strata netto grupy Okocimia zmniejszyła się do 5,5 mln zł, wobec 31,4 mln zł w 2000 roku.