Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Orange Polska zwiększyło liczbę klientów mobilnych o 274 tys. netto w IV kw.

0
Podziel się:
Orange Polska zwiększyło liczbę klientów mobilnych o 274 tys. netto w IV kw.

Warszawa, 15.02.2016 (ISBnews) - Łączna liczba klientów komórkowych Orange Polska wzrosła do 15,9 mln (wobec 15,6 mln rok wcześniej), w tym liczba klientów abonamentowych wzrosła o 8,9% r/r do 8,36 mln. Skonsolidowane przychody w 2015 roku wyniosły 11 840 mln zł, co oznacza spadek o 351 mln zł, tj. o 2,9% r/r, podała spółka.

"Wpływ decyzji regulacyjnych wyniósł jedynie 52 mln zł wobec 255 mln zł w 2014 roku. Stawki MTR pozostały na niezmienionym poziomie, zaś niższe stawki roamingowe wewnątrz UE miały wpływ na ewolucję przychodów jedynie w pierwszym półroczu. Z wyłączeniem wpływu regulacji, przychody nadal znajdowały się pod presją, przede wszystkim w wyniku spadku przychodów z usług stacjonarnych (spowodowanego głównie strukturalną erozją łączy stacjonarnych i przychodów z usług hurtowych) oraz presji cenowej, która nadal negatywnie wpływała na przychody z usług komórkowych (zwłaszcza w segmencie klientów biznesowych)" - czytamy w komunikacie do wyników kwartalnych spółki.

Jak podaje Orange, powyższe czynniki zostały częściowo zrównoważone przez wzrost przychodów ze sprzedaży sprzętu mobilnego (o 216 mln zł), przychodów z mobilnych usług międzyoperatorskich (o 163 mln zł) oraz pozostałych przychodów.

W 2015 roku, całkowita liczba klientów mobilnych Orange zwiększyła się o 277 tys., tj. 1,8% r/r., w tym 274 tys. to liczba przyłączeń netto.

"Dalszemu spadkowi liczby klientów usług przedpłaconych towarzyszył dynamiczny wzrost w usługach abonamentowych. Liczba przyłączeń netto w tym segmencie wyniosła 682 tys. - najwięcej od 2007 roku. Wzrost ten rozłożył się pomiędzy poszczególne grupy klientów: biznesowych, indywidualnych i telemetrii (M2M). Do wysokiego wyniku całorocznego przyczynił się szczególnie IV kw., w którym osiągnięto 274 tys. przyłączeń netto - co stanowi najlepszy wynik kwartalny od ponad dziesięciu lat. Na ten sukces złożyło się dobre przyjęcie przez rynek nowych ofert "Pakiet Rodzinny" (z wieloma kartami SIM) oraz nowej oferty internetu mobilnego dla klientów indywidualnych" - czytamy dalej.

Orange Polska kontynuowało również działania stymulujące korzystanie z usług transmisji danych. Całkowita liczba klientów mobilnych usług szerokopasmowych zwiększyła się w ujęciu rocznym o 32%, przekraczając na koniec roku 2 mln.

"Do dynamicznego wzrostu ruchu w zakresie transferu danych przyczynił się rosnący zasięg sieci 4G oraz upowszechnianie smartfonów wśród klientów. Wskaźnik penetracji dla smartfonów w segmencie głosowych usług abonamentowych zbliżył się do 60%. W skali roku, wzrost transmisji danych w przeliczeniu na klienta znacznie przekroczył 100%" - podano także.

Liczba klientów ofert konwergentnych zwiększyła się w 2015 roku o 35%, do 728 tys., osiągając poziom blisko 35% wszystkich klientów detalicznych stacjonarnego dostępu do internetu. Łączna liczba usług, z których korzystają klienci rozwiązań konwergentnych, przekroczyła 3 mln, co oznacza, że średnio każdy klient korzysta z ponad czterech usług, czytamy również.

"W 2015 roku, całkowita liczba detalicznych łączy szerokopasmowych zmniejszyła się o 136 tys. Spadek ten wynikał z presji na bazę klientów ADSL, do czego przyczynił się proces zastępowania tych usług przez mobilny dostęp do Internetu oraz konkurencja ze strony operatorów kablowych, a także dalsza utrata klientów technologii CDMA" - zaznaczono w komunikacie.

"Pomimo obniżki cen, wskaźnik ARPU z usług dostępu szerokopasmowego był stabilny, co było odzwierciedleniem korzystniejszej struktury klientów, rosnącej liczby pakietów 3P oraz odchodzenia od telefonii tradycyjnej (PSTN) na rzecz telefonii internetowej (VoIP). Utrata stacjonarnych łączy głosowych przyspieszyła w 2015 roku do 318 tys. wobec 229 tys. rok wcześniej. Jednak w ciągu roku dynamika spadku stopniowo się zmniejszała: do -74 tys. klientów w 4 kw. wobec -79 tys. w 3 kw. oraz -88 tys. w 2 kw." - podsumowała spółka.

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej i komórkowej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP).

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)