Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Osłabienie hrywny i rubla uderzyło w wyniki LPP

0
Podziel się:

Grupa odzieżowa podała raport finansowy po pierwszym kwartale.

Osłabienie hrywny i rubla uderzyło w wyniki LPP
(Michal Szlaga/Reporter)

Strata netto grupy LPP, przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej, w pierwszym kwartale 2014 roku wyniosła 14,9 mln zł - podała spółka w raporcie kwartalnym.

Konsensus zakładał stratę netto na poziomie 21 mln zł. Z kolei w analogicznym okresie roku poprzedniego spółka wypracowała 19,2 mln zł zysku netto.

LPP podało w raporcie, że wynik netto w I kwartale 2014 r. był obciążony wpływem negatywnych różnic kursowych (57,4 mln zł) _ w przeważającym stopniu o charakterze statystycznym (34,4 mln zł) _, które wynikały głównie z osłabienia kursów rubla rosyjskiego i hrywny ukraińskiej.

Zysk operacyjny w I kwartale wyniósł 48,4 mln zł i był o blisko 70 proc. wyższy od oczekiwań analityków spodziewających się 28,5 mln zł EBIT.

_ Wynik działalności operacyjnej osiągnięty w I kwartale był wyraźnie wyższy w stosunku do wypracowanego w analogicznym okresie roku poprzedniego (o ok. 87 proc.). GK LPP osiągnęła to m.in. dzięki utrzymaniu bardzo dobrej relacji kosztów funkcjonowania (wzrosły o 24 proc.) w stosunku do wypracowanej marży brutto na sprzedaży (wzrosła o 28 proc.) _ - czytamy w komentarzu do wyników.

Przychody grupy wyniosły w I kwartale 945 mln zł, zgodnie z konsensusem na poziomie 944 mln zł. W I kwartale 2014 r. w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 479 mln zł., zaś w placówkach Cropp w wysokości 136 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w I kwartale w sklepach House wyniosła 111 mln zł., w sklepach Mohito 112 mln zł., zaś w salonach najnowszej marki Sinsay 33 mln zł.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły w I kwartale 2014 r. o 7 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki z grupy). W I kwartale 2014 r. powierzchnia sieci sklepów wzrosła o 17 tys. m kw. Na koniec I kwartału grupa dysponowała 1.334 sklepami o łącznej powierzchni 606 tys. m kw.

Grupa podała w raporcie, że planuje rozwój sieci sprzedaży marek Reserved i Cropp, House i Mohito oraz Sinsay, w tym ekspansję na nowe rynki: Niemcy, Chorwacja oraz Bliski Wschód. Dodano, że łącznie w 2014 roku planowane jest zwiększenie powierzchni sieci sklepów o około 25 proc.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)