*Pamapol, którego zarząd przyjął w środę strategię na lata 2009-2011, chce osiągnąć w ciągu najbliższych 3 lat wzrost sprzedaży Grupy o około 15-20 proc. rocznie oraz poprawić marżę operacyjną. *
_ Zamierzeniem Zarządu jest osiągnięcie w ciągu najbliższych 3 lat wzrostu poziomu sprzedaży Grupy o około 15-20 proc. w skali roku oraz poprawa marży operacyjnej _ - podano w komunikacie.
Spółka podała, że zgodnie ze strategią grupa chce utrzymać pozycję lidera na rynku dań gotowych w Polsce i dalej zwiększać jej udział w pozostałych grupach asortymentowych.
Spółka chce to zrobić poprzez reorganizację i uporządkowanie grupy, racjonalizację wydatków inwestycyjnych, optymalizację struktury finansowania oraz reorganizację działów sprzedaży i zmianę polityki marketingowej.
W ramach reorganizacji i uporządkowania grupy, Pamapol chce sprzedać podmioty nie związane bezpośrednio z podstawowym zakresem działalności operacyjnej, czyli Pamapol-Logistic i Hutę Szkła Sławno wraz z projektem jej budowy.
Zarząd przewiduje też sprzedaż aktywów nieproduktywnych grupy, w szczególności centrum wodnego, nieruchomości po przeniesionym zakładzie rafinacji soli, nieruchomości gruntowych o powierzchni ponad 1,19 hektarów położonych we Wrześni, zakładu znajdującego się w miejscowości Pożdzenice, o powierzchni 3,27 hektarów, oraz nieruchomości położonej w miejscowości Wincentów o powierzchni 3,41 hektarów.
Z realizacji powyższych działań spółka chce uzyskać przychody w wysokości 25-30 mln zł. _ Zarząd oczekuje, iż z realizacji opisanego powyżej założenia, po uwzględnieniu sprzedaży (grudzień 2008 r.) części nieruchomości (4,8 hektarów) wyłączonego z produkcji zakładu Warmińskich Zakładów Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego Sp. z o.o. z siedzibą w Kwidzynie (WZPOW), Grupa osiągnie przychody w łącznej wysokości około 25-30 mln złotych _ - podano.
Zarząd zakłada racjonalizację wydatków inwestycyjnych poprzez koncentrację na projektach, które wpłyną na zwiększenie potencjału produkcyjnego grupy i na osiągnięcie wyższych przychodów w roku 2010.
W 2009 roku Pamapol zainwestuje ok. 7 mln zł, a plany inwestycyjne, ograniczone do minimum, zakładają dokończenie inwestycji w mroźnię w zakładach Mitmar, dokończenie inwestycji i uruchomienie produkcji mrożonych dań gotowych z mięsem w Mitmar, uruchomienie linii do produkcji frytek w WZPOW i inwestycję w produkcję warzyw mrożonych w Zakładach Przetwórstwa Owocowo- Warzywnego w Ziębicach.
Spółka podała, że istotne dla grupy jest też skrócenie cyklu rotacji zapasów i należności ze 198 dni na 150 dni, a realizacja tego założenia skutkować będzie znaczną poprawą jakości zarządzania majątkiem obrotowym.
_ Działania restrukturyzacyjne, ograniczenie wydatków inwestycyjnych oraz poprawa zarządzania majątkiem obrotowym przełożą się bezpośrednio na optymalizację struktury finansowania i zmniejszenie poziomu zadłużenia krótko- i długoterminowego Grupy _ - poinformował Pamapol.
_ Docelowo Zarząd planuje w perspektywie roku zmniejszenie zadłużenia o około 30-40 mln zł _ - podano.
Pamapol podał, że sprzedaż grupy będzie realizowana w trzech segmentach, a zarząd planuje skoncentrować sprzedaż produktów brandowych w kraju (z wyjątkiem mrożonek) w Pamapol- Dystrybucja.
Pozostałe formy sprzedaży produktów niemrożonych grupy, w tym eksport i przetargi, będzie koordynowała spółka Pamapol, a za sprzedaż produktów mrożonych w kraju i zagranicą będzie odpowiadał dział sprzedaży WZPOW.
W 2009 roku grupa Pamapol zamierza wprowadzić na rynek nowe produkty w obecnie obsługiwanych segmentach żywności przetworzonej, oraz oferować je w nowych rodzajach opakowań, łatwiejszych w użyciu, oraz atrakcyjniejszych dla konsumenta.
ZOBACZ TAKŻE: