Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Point Group podtrzymuje prognozy po emisji akcji

0
Podziel się:

Platforma Mediowa Point Group przydzieliła ok. 52,5 proc. akcji oferowanych w ramach wtórnej emisji publicznej, z której pozyskała ok. 30 mln zł brutto.

Point Group podtrzymuje prognozy po emisji akcji

*Platforma Mediowa Point Group przydzieliła ok. 52,5 proc. akcji oferowanych w ramach wtórnej emisji publicznej, z której pozyskała ok. 30 mln zł brutto. PMPG równocześnie podtrzymała prognozy finansowe. *

Firma oferowała 22,9 mln akcji serii E z prawem poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy i planowała pozyskać z emisji ok. 57 mln zł, które miała przeznaczyć na dalszy rozwój organiczny i akwizycje. W komunikacie bieżącym PMPG poinformowała o przydziale 12,02 mln akcji, co oznacza, że pozyskała ok. 30 mln zł (cenę ustalono wcześniej na 2,50 zł).

_ - Uplasowanie emisji na poziomie 30 mln zł nie oznacza korekty prognoz spółki na 2008 i 2009 r. Zarząd PMPG SA podtrzymuje prognozy wyników zarówno w odniesieniu do 2008 r., jak i do 2009 r. _ - poinformowała spółka.

_ - Plany na 2009 r. mogłyby ulec uszczupleniu tylko w wypadku niepowodzenia emisji. Ponieważ jednak emisja zakończyła się sukcesem, nie ma podstaw do korekty _ - powiedział prezes Michał Lisiecki.

Uplasowanie emisji na poziomie 52,5 proc. oznacza, że nie wszystkie 13 projektów przedstawionych w prospekcie emisyjnym spółki będzie realizowanych. _ Zarząd PMPG daje sobie miesiąc na weryfikację założeń wszystkich projektów i wybranie tych, które będą w stanie najszybciej osiągnąć rentowność _ - podała spółka.

W prospekcie firma informowała, że cele na które przeznaczy uzyskane środki, to: rozwój kompetencji Agencji Full Interactive poprzez akwizycję lub rozwój organiczny (1,5 mln zł); Multimedialna Baza Kontentu / Digitalizacja posiadanych treści oraz produkcja i dystrybucja treści multimedialnych (5,3 mln zł); dofinansowanie rozwoju Machina TV (14,5 mln zł); budowa i wzmocnienie wortali tematycznych w obszarach kultury, muzyki, filmu oraz sportu lub akwizycja (2,7 mln zł); Media Navigator - budowa internetowego serwisu integrującego lub akwizycja (5,2 mln zł); rozwój ogólnopolskiego internetowego dziennika _ Ozon _ (2 mln zł); dofinansowanie drukarni Gem-Text (1 mln zł); wzmocnienie agencji News PR (0,5 mln zł); magazyn sportowy - uruchomienie lub akwizycja (2,5 mln zł); nośniki reklamy zewnętrznej i wewnętrznej: Premium Outdoor i Indoor - budowa lub akwizycja (6,8 mln zł); rozwój marki _ Film _ (2 mln zł); rozwój produktów edukacyjnych: OFF-Line (1,2 mln zł); wzmocnienie bazy produ! ktowej w obszarze zakupu
licencji na elektroniczne produkty edukacyjne oraz ich rozwój (8,1 mln zł).

Pierwotnie zapisy na akcje PMPG miały zakończyć się pod koniec kwietnia.

_ Emisja została przedłużona ze względu na zakup Media Works _ - wyjaśnia spółka w komunikacie prasowym. PMPG kupiło 100% udziałów spółki reklamy zewnętrznej Media Works za 8 mln zł (w akcjach serii E) w drugiej połowie czerwca.

W roku 2007 Grupa Media Works zrealizowała 5,75 mln zł przychodów, a jej zysk netto osiągnął poziom 1,58 mln zł. Tegoroczne przychody spółka szacuje na 19,74 mln zł, a zysk netto na 3,66 mln zł. Do klientów Media Works należy szereg powszechnie znanych firm z sektora Auto-Moto oraz FMCG. PMPG podkreśla w komunikacie, że nie wyklucza kolejnych akwizycji.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)