*Platforma Mediowa Point Group prognozuje wzrost skonsolidowanego zysku brutto do 8,86 mln zł w 2008 roku i 30,20 mln zł w 2009 roku wobec 5,26 mln zł w ub. roku. *
Prognozy mają w tym okresie zwiększyć się odpowiednio do 76,95 mln zł i 116,37 mln zł z 45,30 mln zł, podała spółka w komunikacie w czwartek.
Wynik operacyjny prognozowany jest na poziomie 8,60 mln zł na 2008 rok i 29,95 mln zł rok później wobec 4,50 mln zł w 2007 roku, podano także.
- _ Prognozy finansowe przygotowane przez Zarząd Platformy Mediowej Point Group SA przygotowane zostały w odniesieniu do rynku internetowego w Polsce, który stanowić będzie główne obszary generowania przyszłych przychodów Grupy Kapitałowej Platforma Mediowa Point Group _ - głosi komunikat.
Spółka podała też, że w założeniach przewidziała rozpoczęcie działalności wydawniczej o tematyce sportowej, jak również poradnikowej.- _ W przypadku pozyskania środków z emisji nie widzimy zagrożeń dla realizacji powyższych tematów _ - czytamy w komunikacie.
Założenia do prognoz przewidują m.in. wzrost rynku reklamy internetowej o 59,3% wobec szacowanych przez spółkę 305 mln zł w 2007 roku.
- _ W zakresie dynamiki wzrostu rynku reklamowego została ona przyjęta na podstawie dynamiki w latach 2005/2006, która dla poszczególnych mediów kształtowała się w następujący sposób: gazety 3%, magazyny 3,6%, radio 10,1%, outdoor 10,4%, telewizja 12%, kino 21%, Internet 59,3%. Wartość całego rynku reklamowego przyjęta została na poziomie 5,56 mld złotych, z dynamiką wzrostu na podstawie danych 2005/2006, wynoszącą 10,4% rocznie _ - czytamy dalej.
Narastająco w I-IV kw. 2007 roku grupa miała 5,33 mln zł zysku wobec 6,45 mln zł straty rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 45,30 mln zł wobec 30,50 mln zł