Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Prokom- wzrost zysku netto dzięki sprzedaży PAGI

0
Podziel się:

Zysk Prokomu na koniec 2000 r. wzrósł do 118,45 mln zł, z 90,37 mln zł na koniec 1999 r. czyli o 31,1%

. Przychody spółki wzrosły w tym samym okresie o 31% do 826,58 mln zł, z 631,19 mln zł. Spółka podała jednocześnie, że jej zysk operacyjny za rok 2000 wyniósł 99,98 mln zł, czyli spadł o 15,4% w porównaniu ze 118,2 mln zł w 1999 r.

Wykonanie prognozy (DM WBK: 112 mln zł, zarządu 100 mln zł) możliwe było dzięki transakcji akcjami Powszechnej Agencji Informacyjnej PAGI. Prokom sprzedał Telekomunikacji Korporacyjnej 1,53 mln akcji stanowiących 42,48% kapitału akcyjnego spółki PAGI za 45,6 mln zł netto (Po trzech kwartałach 2000 r. Prokom zanotował 79,2 mln zł zysku netto, wzrost o 4,2% w stosunku do analogicznego okresu ub.r., 79% prognozy na 2000r., przy przychodach w wysokości 597,7 mln zł, wzrost o 32%). Gdyby nie ta transakcja zysk byłby niższy ze względu na stratę na akcjach Softbanku. W grudniu ub.r.

Prokom w transakcji pakietowej zbył PBK 1,55 mln akcji Softbanku stanowiących 9,67% kapitału akcyjnego i głosów na WZA (które odkupił w styczniu b.r.). Jednostkowa cena wynosiła 66,90 zł. W jej wyniku strata z operacji finansowych spółki wyniosła 20,3 mln zł. Spółka jednak odczuła spadek koniunktury na rynku IT co objawiło się w spadku marży operacyjnej.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)