Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PwC: Dojrzałość digital wykazuje 44% firm w Polsce wobec 53% na świecie

0
Podziel się:
PwC: Dojrzałość digital wykazuje 44% firm w Polsce wobec 53% na świecie

Dojrzałość cyfrową wykazuje 44% firm w Polsce w porównaniu do 53% firm na świecie i wobec 47% w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE), wynika z badania przeprowadzonego przez PwC na potrzeby raportu "Digital IQ. Cyfrowy wyścig firm".

"Transformacja digital staje się dla polskich przedsiębiorców priorytetem i firmy obecnie dużo lepiej ją rozumieją. Dużo bardziej wykorzystujemy świat cyfrowy w celach poprawy sprzedaży i doceniamy efektywność operacyjną, również z uwagi na obecny rynek pracy w Polsce. Firmy widzą też wartość poprawie efektywności - dzięki wdrażanej digitalizacji i robotyzacji" - powiedziała partner w PwC, lider zespołu Digital & Technology Anna Sieńko podczas konferencji prasowej.

Na rosnącą lukę kompetencyjną i i brak odpowiednio wykwalifikowanych zespołów wskazało 69% badanych respondentów w Polsce wobec 63% na świecie. Respondenci przewidują, że ta luka się pogłębi ( 38% w Polsce i 39% na świecie).

"Inaczej zaczynamy postrzegać technologię cyfrową. Pierwszy raz wyzwaniem okazują się ludzie - 69% dostrzega braku wykwalifikowanych pracowników i ta luka w przyszłości jeszcze się pogłębi. Trzy kluczowe kompetencje są bardzo istotne z perspektywy digitalizacji - umiejętność wdrożenie technologii w biznesie, ocena przydatności nowych technologii, projektowanie rozwiązań zorientowanych na klienta" - powiedziała dyrektor w zespole People & Change w PwC Anna Szczeblewska, podczas konferencji prasowej.

"Powyższe wyzwania wymagają w Polsce wdrożenia edukacji interdyscyplinarnej. Chodzi o większa elastyczność kształconych specjalistów" - dodała dyrektor.

Z badania wynika, że 71% polskich przedsiębiorstw (na świecie 57%) na inwestycje w digital przeznacza nie więcej niż 5% rocznego budżetu firmy i 49% badanych w związku z tym oczekuje wzrostu przychodów, a 13% liczy na oszczędność kosztów.

Największą część budżetów na technologie cyfrowe w ostatnich 12 miesiącach przeznaczono na wydatki IT, operacje oraz rozwój produktów i usług. Jednocześnie 44% ankietowanych w Polsce (45% na świecie) wskazało, że 10-19% tych środków inwestowane jest w tzw. technologie wschodzące tj. głównie na internet rzeczy, sztuczną inteligencję i robotykę.

Jako bariery uzyskania zwrotu z inwestycji w technologie cyfrowe respondenci badania wskazali: brak wsparcia wewnątrz organizacji (31%), brak wykwalifikowanych zespołów (31%) oraz mało elastyczne lub zbyt powolne procesy (29%).

"Zmiany które widzimy w raporcie idą w dobrym kierunku - 11% firm w Polsce powołało stanowisko dyrektora ds. digital (CDO)" - powiedziała Sieńko podczas konferencji prasowej.

Raport powstał w oparciu o globalne badanie przeprowadzone przez Oxford Economics na zlecenie PwC. Wzięło w nim udział 2216 osób z 53 państw, w tym 45 z Polski i 142 z regionu Europy-Środkowo- Wschodniej. Badanie przeprowadzono wśród kadry kierowniczej oraz reprezentantów działów IT zatrudnionych w firmach z różnych sektorów.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)