Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Redan powinien poprawić wyniki

0
Podziel się:

Władze spółki tłumaczą również, jaki wpływ na sprzedaż mają wydarzenia na Ukrainie.

Redan powinien poprawić wyniki
(Redan)

Ukraina ciąży wynikom odzieżowego Redanu. Tamtejsi klienci kupują rzadziej i za niższe kwoty. Dodatkowym problemem jest osłabienie hrywny. Na pozostałych rynkach spółka zanotowała w pierwszym kwartale wzrost sprzedaży w segmencie modowym. Przedstawiciele firmy oceniają, że wyniki grupy w tym roku, mimo zawirowań na Wschodzie, powinny być wyraźnie lepsze niż rok wcześniej.

_ - Spodziewam się, że wyniki w obszarze dyskontowym będą w tym roku istotnie lepsze niż przed rokiem. Mamy też nadzieję, że uda nam się zamknąć rok w segmencie modowym w okolicach break even _ - powiedział na konferencji prasowej wiceprezes spółki Bogusz Kruszyński.

_ - To oznaczałoby istotną poprawę wyników całej grupy w porównaniu z 2013 roku _ - dodał. W 2013 roku grupa miała 3,4 mln zł zysku netto, 4,8 mln zł zysku operacyjnego i 468,3 mln zł przychodów.

Redan opublikował we wtorek wyniki za I kwartał. Strata netto grupy wyniosła 2,6 mln zł wobec 3,4 mln zł straty rok wcześniej. Sprzedaż wzrosła o 6 procent, do 103,7 mln zł z 97,6 mln zł.

Wynik na sprzedaży segmentu modowego spadł do minus 1,8 mln zł z minus 0,7 mln zł przed rokiem, przy spadku sprzedaży o 2 procent, do 50,9 mln zł. Natomiast w obszarze dyskontowym wynik na sprzedaży wzrósł do plus 1,5 mln zł z minus 1,9 mln zł przed rokiem. Sprzedaż wzrosła o 15 procent, do 52,7 mln zł.

Kruszyński poinformował, że wyniki sektora modowego o 1,7 mln zł obniżyła Ukraina.

_ - Zawirowania polityczne na Wschodzie są istotnym problemem z naszego punktu widzenia. Odczuwamy spadek popytu. Klienci zmniejszyli częstotliwość transakcji, wydają mniej pieniędzy na odzież _ - powiedział.

Kolejnym czynnikiem negatywnie wpływającym na wyniki jest osłabienie hrywny.

_ - Przychody na Ukrainie spadły w lokalnej walucie, a po przeliczeniu na złotówki jeszcze bardziej. Średni kurs hrywny spadł w pierwszym kwartale o 21 procent _ - poinformował wiceprezes.

Zaznaczył jednocześnie, że sklepy spółki, mimo napiętej sytuacji politycznej, normalnie działają.

_ - Towar wysyłamy, on dociera na miejsce, klienci go kupują. Od strony operacyjnej biznes normalnie działa _ - powiedział Kruszyński.

W kwietniu sytuacja się ustabilizowała_ . - Poziomy sprzedaży w hrywnach w ostatnim miesiącu były na poziomie z kwietnia ubiegłego roku _ - powiedział.

Dodał, że spółka śledzi na bieżąco sytuację w tym kraju, by elastycznie reagować na bieżące wydarzenia.

Redan zaczyna wprowadzać podwyżki cen towarów na tamtym rynku i zmniejsza dostawy, dopasowując je do popytu. Renegocjuje też koszty wynajmu. Chce również zintensyfikować sprzedaż towaru zalegającego na magazynach.

Na koniec marca firma miała na Ukrainie 11 sklepów własnych i 30 franczyzowych oraz sklep on-line.

Spółka nie wyklucza zamknięcia 5 sklepów w tym kraju, choć - jak zapowiadają jej przedstawiciele - sytuacja może się _ dynamicznie zmieniać _.

W innych krajach sytuacja wygląda dużo lepiej. Sprzedaż w Polsce, w Rosji i innych rynkach poza Ukrainą wzrosła w I kwartale o 6 procent. Sprzedaż w sklepach porównywalnych w Polsce wzrosła o 4 procent w I kwartale i o 24 procent. w kwietniu 2014 roku.

Kruszyński poinformował, że w wynikach widać wpływ wprowadzonych przez spółkę zmian, jak dopasowanie asortymentu do potrzeb klientów, większą spójność poszczególnych części kolekcji i rosnący udział towarów odpowiadających aktualnym trendom w modzie.

Komentując wynik w obszarze dyskontowym, przedstawiciele firmy ocenili, że poprawa jest trwała i wynika ze zmian produktowych, działań marketingowych oraz rozwoju sieci sprzedaży.

_ - Dobre efekty dało m.in. wprowadzenie nowych wzorów i modeli zbliżonych do oferty sklepów fashion, ale po niższych cenach _ - powiedział Kruszyński.

ZOBACZ, co na nowym forum internauci piszą o spółce Redan i o pozostałych spółkach z GPW

Wzrost sprzedaży w sieci TextilMarket wyniósł w pierwszym kwartale 11 procent, a wzrost powierzchni handlowej 4 procent.

_ - Liczba sklepów tej sieci wzrośnie o co najmniej 20 nowych placówek. Planujemy też rozwój za granicą, w Czechach i na Słowacji _ - powiedział wiceprezes Redanu.

Na początek otwartych ma zostać kilka sklepów testowych TextilMarket w tych krajach. W kwietniu spółka uruchomiła też pierwszy dyskontowy odzieżowy sklep on-line. Według założeń firmy docelowo będzie on istotnym kanałem dystrybucji.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)