Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Sebastian Gawłowski
|

Rynek elektroniki użytkowej traci...

0
Podziel się:

... ale czołowe sieci sprzedaży elektroniki Media Markt i Saturn opierają się osłabieniu w branży. Grupa rozwija współpracę z giełdową Arterią w ramach "Stref Usług".

Rynek elektroniki użytkowej traci...
(PAP/EPA)

*... ale czołowe sieci sprzedaży detalicznej elektroniki Media Markt i Saturn opierają się osłabieniu w branży. Grupa rozwija współpracę z giełdową Arterią w ramach „Stref Usług". *

Według firmy badawczej GfK Polonia rynek sprzedaży detalicznej elektroniki użytkowej spada w tym roku o 10 proc. w ujęciu wartościowym. Najsłabiej wygląda segment komputerowy, gdzie spadek sprzedaży sięga 16 proc.

Jest to efekt osłabienia gospodarczego, spadku zakupów nie tylko Polaków m.in. z powodu narastającego nasycenia elektroniką, ale również mniejszych inwestycji w informatyzację ze strony małych i średnich firm.

Segment RTV traci 3 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Spadek jest mniejszy od całości rynku dzięki telewizorom, które odnotowują niewielki wzrost sprzedaży.

- _ Obecna sytuacja rynkowa przypomina efekt jojo. Przez kilka lat rynek rósł nieustannie w tempie dwucyfrowym. Obecnie słabnie z podobną dynamiką. Media Markt i obecny już pięc lat na ryku Saturn opierają się tej tendencji. W obecnym roku utrzymujemy sprzedaż w tendencji wzrostowej _ - mówi Tomasz Wawszczyk, dyrektor sprzedaży Saturn.

Wskazuje, że grupa notuje mniejszą liczbę odwiedzających, ale jednocześnie rośnie wartość koszyka zakupowego.

- _ Mniej jest odwiedzających sklepy, ale za to przychodzą klienci zdecydowani i kupują produkty większej wartości _ - dodaje dyrektor Saturna.

Grupa prowadzi obecnie ponad 20 Media Marktów i 14 Saturnów.

- _ Planujemy otwieranie 3 - 4 kolejnych Saturnów rocznie, w zależności od sytuacji rynkowej. Chcemy być obecni we wszystkich większych miastach, a także wchodzi _ ć _ do średnich miejscowości. Saturn ma być i umacnia _ ć _ pozycję numer dwa na rynku _ - dodaje przedstawiciel Saturna.

Firma szuka również sposobów na rozszerzenie swoich usług. W ramach swojej sieci sprzedaży wraz z giełdową Arterią realizuje projekt „Strefa Usług", gdzie dąży do stworzenia multibrandowej oferty telekomunikacyjno - rozrywkowej.

- _ Chcemy aby docelowo oferowa _ ć _ tam multimedia wielu firm zarówno telekomunikacyjnych, jak i innych oferujących elektroniczną rozrywkę. Prowadzimy rozmowy chociażby z operatorami platform cyfrowych, co będzie pionierskim projektem na rynku _ - dodaje Tomasz Wawszczyk.

Firma planuje również rozszerzenie oferty usług finansowych dla klientów, jednak jest to uzależnione od koniunktury gospodarczej.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)
MONEY.PL na skróty

© 2024 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.