Grupa Sfinks chce sprzedać Chłopskie Jadło. Złożyła ofertę sprzedaży m.in. Grupie Kościuszko.
Zdaniem Sfinksa sprzedaż Chłopskiego Jadła to element wypracowanej w tym roku strategii, zgodnie z którą Sfinks specjalizować się będzie w segmencie restauracji typu _ casual dining _, podczas gdy Chłopskie Jadło to rodzaj restauracji typu _ premium _.
_ - Jako Grupa Sfinks specjalizujemy się w tworzeniu i prowadzeniu restauracji +casual dining+. Chcemy rozwijać się tam, gdzie jesteśmy najlepsi: otwieramy nowe restauracje Wook, rozwijamy franczyznę dla Sphinxa, a jesienią planujemy wystartować z kolejnym, zupełnie nowym konceptem - również typu +casual dining+. _
_ Dlatego sprzedaż sieci restauracji Chłopskie Jadło nie naruszy spójności strategicznej portfela marek, pod szyldami których prowadzimy naszą działalność _ - powiedział cytowany w komunikacie Leszek Rodak, prezes Sfinks Polska.
Z ofertą sprzedaży Chłopskiego Jadła Grupa Sfinks wystąpiła w tym tygodniu do Grupy Kościuszko, która sygnalizowała wcześniej, że może rozważyć odkupienie sieci restauracji.
_ - Jednocześnie grupa Sfinks będzie prowadziła rozmowy z innymi podmiotami zainteresowanymi kupnem restauracji Chłopskie Jadło _ - napisano w komunikacie.
W marcu 2006 roku Sfinks nabył za ponad 27 mln zł sieć restauracji Chłopskie Jadło od Jana Kościuszki.