"Proces łączenia spółek przebiega zgodnie z harmonogramem i przewiduje się, że zostanie zakończony w drugim kwartale tego roku. Natomiast od trzeciego kwartału rozpoczniemy konsolidację pozostałych spółek grupy kapitałowej, tj. Stalexport Serwis Centrum w Katowicach i Stalexport Centrostal w Lublinie -powiedział Wąsacz po zakończeniu obrad NWZA spółki.
Akcjonariusze zaakceptowali w czwartek połączenie spółek. Zgodnie z przyjętym przelicznikiem za 1,5738 akcji firmy Stalexport Centrostal Warszawa jego akcjonariusze otrzymają jedną akcję spółki-matki, która ma 88,7 proc. akcji przyłączanej spółki zależnej.
Według Wąsacza, konsolidacja zwiększy udział Stalexportu w rynku handlu stalą oraz da firmie większą siłę przetargową w rywalizacji o zamówienia na rynku krajowym i eksportowym. Inne korzyści to m.in. poprawa efektywności zarządzania oraz redukcja kosztów. Dla zwiększenia swojego udziału w rynku Stalexport planuje też akwizycje, m.in. ubiega się o kupno prywatyzowanego przez wojewodę śląskiego Centrostalu Górnośląskiego.
Stalexport specjalizuje się w handlu wyrobami stalowymi; przez spółkę zależną ma też koncesję na eksploatację odcinka autostrady A-4 Kraków-Katowice oraz stara się (przez inną spółkę zależną) o koncesję na odcinek Katowice-Wrocław. Po dziewięciu miesiącach 2004 roku przychody Stalexportu wyniosły 585 mln zł, z tego 535 mln zł z działalności handlowej, a zysk netto wyniósł 19,6 mln zł.
Stalexport Centrostal Warszawa jest liderem w handlu stalą na lokalnym rynku w regionie środkowo-wschodniej Polski oraz największym dostawcą stali i gotowych zbrojeń dla budownictwa w regionie warszawskim. Ma magazyny w Warszawie-Służewcu oraz oddziały w Częstochowie, Białymstoku i Sępólnie Krajeńskim.
Obroty tej spółki za dziewięć miesięcy 2004 roku wyniosły ponad 171 mln zł ( wzrost o połowę w porównaniu do tego samego okresu 2003, a wolumen sprzedaży przekroczył 70 tys. ton wyrobów stalowych. Połowę wyrobów spółka kupowała od Stalexportu. Po dziewięciu miesiącach miała 3,7 mln zł zysku netto.