Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Starcom: Wartość rynku reklamy wzrosła o 2,3% r/r do 8,8 mld zł w 2017 r.

0
Podziel się:

Wartość netto rynku reklamy w Polsce wzrosła o 2,3% r/r i wyniosła 8,8 mld zł w 2017 r., wynika z najnowszego raportu agencji mediowej Starcom. Zgodnie z prognozami, dynamika wydatków w czwartym kwartale istotnie przyspieszyła, a inwestycje reklamodawców wzrosły aż o 5,5%, dodano. 

Starcom: Wartość rynku reklamy wzrosła o 2,3% r/r do 8,8 mld zł w 2017 r.

"Po dziewięciu miesiącach 2017 r. wzrost wartości wydatków reklamowych wyniósł jedynie 1%, co przy tak dobrej sytuacji ekonomicznej w kraju było dużym rozczarowaniem. Czwarty kwartał nareszcie przyniósł ożywienie na rynku reklamy adekwatne do koniunktury gospodarczej. Reklamodawcy w trzech ostatnich miesiącach 2017 r. wydali aż o 5,5% więcej, niż w tym samym okresie przed rokiem" - powiedziała dyrektor generalna Magda Kolenkiewicz, cytowana w komunikacie.

W 2017 r. dziesięć sektorów zintensyfikowało swoje inwestycje reklamowe, zaś sześć ograniczyło. Spadki były wyjątkowo dotkliwe w przypadku trzech sektorów - telekomunikacja zredukowała budżety o 67,5 mln zł (-8,7%), żywność o 51,3 mln zł (-5,5%), finanse o 39,5 mln zł (-5,5%), podano także.

"Łącznie po czterech kwartałach najwięcej wydał handel - wzrost o 42,5 mln zł (+3,2%). Największy wolumenowy wzrost wygenerował sektor pozostałe który wydał na reklamę aż o 138,3 mln zł więcej niż w 2016 roku (dynamika +27,5%). Była to zasługa dużych wydatków na kampanie społeczne urzędów administracji rządowej, np. Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej czy Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego" - czytamy dalej.

Biorąc pod uwagę wolumen, najwyższy wzrost w okresie od stycznia do grudnia odnotowała reklama internetowa, na którą reklamodawcy wydali o 205 mln zł więcej niż przed rokiem. Największy wolumenowy spadek zanotowały dzienniki -- 34 mln zł. Budżety telewizyjne urosły o 54 mln zł, wymieniono także.

W samym IV kwartale najsilniej rósł segment online - o 9,5%, czyli o 70 mln zł. Ponadto mocny przyrost wartości wydatków reklamowych odnotowaliśmy w telewizji (+5,6%, czyli 69 mln zł) oraz radiu (+5,5%, czyli 11 mln zł).

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)