Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
"Stokrotka" chwali się wynikami. Sprzedaż w sieci rośnie w dwucyfrowym tempie

"Stokrotka" chwali się wynikami. Sprzedaż w sieci rośnie w dwucyfrowym tempie

Emperia chwali się wynikami należącej do niej sieci "Stokrotka" Fot. Eastnews/Wlodzimierz Wasyluk
Emperia chwali się wynikami należącej do niej sieci "Stokrotka"

Licząca ponad 400 sklepów sieć "Stokrotka" sprzedała w listopadzie towar za 205 mln zł. To o ponad 10 proc. większe przychody niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku. Podobnie wyglądają wyniki za cały rok. Okazuje się, że klienci zostawili w sklepach już ponad 2 mld zł.

Najnowsze podsumowanie statystyk sprzedażowych zaprezentowała giełdowa spółka Emperia Holding, która jest właścicielem popularnej sieci sklepów "Stokrotka". Okazuje się, że w listopadzie sprzedaż była o 10,6 proc. wyższa niż rok wcześniej. Minimalnie mniejszy przyrost, na poziomie 8 proc., odnotowuje za pierwsze jedenaście miesięcy liczone razem. Przychody wyniosły odpowiednio 205 mln zł w listopadzie i 2 mld 267 mln zł za okres od stycznia do listopada.

Częściowo za wyższą sprzedaż odpowiada zwiększenie liczby sklepów. Tylko w listopadzie przybyły 4 "Stokrotki". W tym był 1 supermarket, 2 markety oraz 1 sklep franczyzowy. Powierzchnia handlowa sklepów powiększyła się tym samym o blisko 1,5 tys. metrów kwadratowych.

Cała sieć liczy sobie w Polsce 414 sklepów. Ich łączna powierzchnia to 183,5 tys. metrów kwadratowych.

Stokrotka zwiększa liczbę sklepów w rekordowym tempie


 

Analiza najnowszych danych pokazuje, że wyższa sprzedaż to nie tylko efekt większej liczby punktów sprzedaży, ale i wzmożonej aktywności konsumentów. Tylko wśród istniejących już wcześniej sklepów przychody w listopadzie wzrosły o 5,5 proc., a licząc od początku roku o 2,5 proc.

Przedstawiciele sieci niedawno zapowiadali kolejne otwarcia w 2018 roku. "Trzeci kwartał okazał się rekordowym okresem pod względem ilości podpisanych umów na przyszły rok, zawartych zostało aż 23 nowe umowy. W ciągu trzech kwartałów tego roku podpisano łącznie umowy na otwarcie w nadchodzącym roku 53 nowych sklepów - ponad dwukrotnie więcej niż w odpowiednim okresie roku ubiegłego" - czytamy w komunikacie Emperii.

Sama grupa Emperia, do której należą sklepy "Stokrotka" powstała w 1990 roku i od 27 lat aktywnie tworzy historię handlu w Polsce. Zatrudnia ponad 8 tys. pracowników. Pierwsza "Stokrotka" stanęła w Lublinie w 1996 roku.

sprzedaż, handel, sklepy, handel detaliczny, stokrotka, emperia holding, rynek spożywczy
Money.pl
Czytaj także
Polecane galerie
bhnjkmjn
2017-12-06 17:45
bo zrobili konkurs. Chyba mają problem ze znalezieniem produktów dobrej jakości
Wwwwwec
2017-12-05 14:26
A wynagrodzenie najniższe
Lucy
2017-12-05 12:59
Żałosne.. Może niech zaczną myśleć o pracownikach!
Pokaż wszystkie komentarze (9)