Swarzędz Meble SA zamierza sfinalizować transakcję zakupu Zakładów Wytwórczych Mebli Artystycznych w Henrykowie do połowy sierpnia - poinformował rzecznik prasowy Swarzędza Sebastian Szczęsny.
'Transakcję przejęcia Henrykowa zamierzamy zrealizować do połowy sierpnia' - powiedział Szczęsny.
'Liczymy na to, że dzięki tej marce uda nam się dotrzeć do nowej grupy klientów - do właścicieli apartamentów, pałacyków, do instytucji meblujących zabytkowe wnętrza oraz do osób lubiących meble stylizowane, artystyczne' - dodał.
Swarzędz Meble SA ma kupić od 67 do 100 proc. udziałów w zakładach w Henrykowie za około 2,5 mln zł.
Pod koniec czerwca Swarzędz Meble podpisał z Zakładami Wytwórczymi Mebli Artystycznych w Henrykowie warunkową umowę o współpracy, która zacznie obowiązywać po nabyciu spółki przez Swarzędz Meble.
Marka Henryków ma być jedną z czterech marek, pod którymi grupa Swarzędz będzie sprzedawała meble na polskim rynku.
Pozostałe marki to Swarzędz (z dwiema liniami: nowoczesną 'Czwarty wymiar' i klasyczną 'Meble na lata' przeznaczoną dla zamożniejszych klientów), Bialfam (meble dla klientów średnio zamożnych) i Jarocin (meble biurowe, meble hotelowe).
W pierwszym kwartale 2001 roku Swarzędz Meble SA osiągnęły zysk netto w wysokości 168 tys. zł przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 3,7 mln zł. Grupa Swarzędz w tym czasie odnotowała stratę netto w wysokości 3,8 mln zł przy przychodach ze sprzedaży 31,7 mln zł.