Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Synektik szacuje wzrost przychodów o 6% r/r do 83,4 mln zł w 2015 r.

0
Podziel się:
Synektik szacuje wzrost przychodów o 6% r/r do 83,4 mln zł w 2015 r.

Synektik szacuje, że osiągnął wzrost przychodów o 6% r/r do poziomu 83,4 mln zł w 2015 r. Jednocześnie szacowany wynik EBITDA wyniósł 3,8 mln zł wobec 9,3 mln zł rok wcześniej, poinformowała spółka.

"Przychody w 2015 r. były rekordowe w historii Grupy. Na wyniki segmentu dostaw sprzętu diagnostycznego i oprogramowania medycznego wpływ miało kilka dużych umów, w tym warte łącznie ponad 32 mln zł prestiżowe realizacje w Klinice Neurochirurgii Szpitala Bródnowskiego oraz w Centrum Onkologii w Warszawie" - czytamy w komunikacie.

Synektik oczekuje w 2016 r. istotnej poprawy wyników segmentu produkcji radiofarmaceutyków. Spółka zbliża się do zakończenia I fazy badań klinicznych rewolucyjnego kardioznacznika oraz kontynuuje prace nad aktualizacją strategii rozwoju, podano również.

"Wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie w życie wejdzie wreszcie pełny Pakiet Onkologiczny. Spodziewamy się, że realizowane w jego ramach badania zdeterminują istotny wzrost popytu na produkowane przez Synektik radiofarmaceutyki, które generują wyraźnie wyższe od innych obszarów naszej działalności marże" - powiedział prezes Cezary Kozanecki, cytowany w komunikacie.

Grupa Synektik jest dostawcą innowacyjnych produktów, usług oraz rozwiązań IT dla diagnostyki obrazowej i medycyny nuklearnej. Zajmuje się sprzedażą urządzeń medycznych oraz rozwiązań informatycznych stosowanych w radiologii, a także prowadzi laboratorium badawcze aparatury do diagnostyki obrazowej oraz serwis sprzętu medycznego. Spółka jest również pierwszym w Polsce komercyjnym producentem radiofarmaceutyków wykorzystywanych w diagnostyce onkologicznej (PET). Synektik powstał w 2001 roku, od sierpnia 2011 roku akcje spółki notowane były na NewConnect, a w październiku 2014 r. zadebiutowały na rynku regulowanym GPW.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)