*Takie plany zapowiada prezes Maciej Witucki. Spółka poinformowała, że na koniec 2009 roku miała 372 tys. abonentów tych usług. *
_ _
_ - Milion abonentów telewizji cyfrowej to masa krytyczna, którą musimy osiągnąć. Staniemy się graczem, którego nie da się pominąć _ - powiedział Witucki.
W raporcie rocznym TPSA podała, że na koniec roku miała 372 tys. klientów usług TV, co oznacza wzrost o 330 procent w ujęciu rocznym.
Witucki nie wykluczył też, że spółka mogłaby być zainteresowana akwizycją dostawcy telewizji kablowej albo platformy TV satelitarnej.
We wtorek TPSA przedstawiła nową strategię rozwoju. Jednym z jej założeń jest skuteczna rywalizacja z dostawcami telewizji kablowej w dużych miastach. Ma to być możliwe m.in. dzięki wzrostowi inwestycji w infrastrukturę, co z kolei wynika z realizacji porozumienia z Urzędem Komunikacji Elektronicznej.
TPSA w 2009 roku miała 1,28 mld zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom głównej spółki w Grupie wobec 2,19 mld zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 16,56 mld zł wobec 18,17 mld zł rok wcześniej.